וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני הודים כבר לא עניים? תלוי את מי שואלים

רשויות הודו טוענות כי בתוך כחמש שנים נרשמה ירידה של 7.4% בעוני במדינה. עם זאת מחלוקות לגבי מדידת העוני ודיווחים סותרים מעמידים קביעה זו בספק

פחות ילדים רעבים בהודו? לדברי ממשלת הודו ירד שיעור העוני במדינה בשיעור חד – מ-37.2% בשנת 2004-2005 ל-29.8% בשנת 2009-2010. לפי נתונים אלה חיו בהודו בשנים אלה כ-360 מיליון עניים. מרבית הירידה בשיעור העוני נרשמה באזורים הכפריים של הודו ולא בערים. לפי נתוני ועדת התכנון של הודו ירד שיעור העוני באזורים הכפריים ב-8% בעוד לשיעור העוני בערים שירד ב-4.8%.

מיהיר שאה מהוועדה לתכנון של הודו טוענ כי נתון זה אינו מפתיע. "תוצאה זו צפוייה מכיוון שבתקופה זו הגדילה הממשלה את השקעותיה בתכנויות הדגל שלה לרווחה באזורי הכפר בצורה משמעותית", אמר שאה. "נתנו כסף לאנשים והתוצאה הזו נובעת מכך".

למרות נתונים מעודדים אלה, נושא העוני בהודו הוא שנוי במחלוקת והערכות שונות אף העמידו את שיעור העוני במדינה על 77%. כמו כן, קיים ויכוח בין הגופים השונים במדינה כיצד יש למדוד את העוני והחלטת הוועדה לקבוע את קו העוני על הוצאה של 32 רופי ליום למשק בית עוררה סערה במדינה.

בנוסף, מספר מדינות בצפון הודו דיווחו דווקא על עליה בשיעורי העוני. "באסם, מגליה, מאניפור, מיזורם ונאגאלנד העוני ב-2009-2010 דווקא עלה", נאמר בהודעת הוועדה. גם במדינת אוטר פרדש נרשמה עלייה בשיעור העוני. בשנה שעברה קבע גם הבנק העולמי כי מאמצי ממשלת הודו להתמודדות עם העוני לא נושאות פרי וכי שחיתות שלטונית וניהול גרוע מפריעות לתכניות הרווחה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • עוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully