וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בסין: 200 דולר לכוס תה שדושן בצואת פנדות

20.3.2012 / 10:45

דובי הפנדה, האוצר הלאומי של סין, מטילים זהב: העלים שגדלו על מצע דשן מצואתם ישמשו לייצור התה היקר בעולם. היזם מתאר אותו כ"ריחני וחלק". הביקורות, לעומת זאת, צוננות

אן יאנשי, יזם וחקלאי בדרום מערב סין, מגדל תה באזור ההררי יא'אן שבמחוז סצ'ואן. את עלי התה הוא מדשן בצואתם של דובי פנדה, וצואת דובי פנדה בסצ'ואן זה כמו צואת כלבים ברחובות תל-אביב - זה נמצא בכל מקום. "הם כמו מכונות שפולטות דשן אורגני", אומר אן, מורה ועיתונאי לשעבר בן 41. "הם ממשיכים לאכול והם ממשיכים לייצר גללים".

קטיף בשדה תה באזור יא'אן שבמחוז מחוז סצ'ואן, סין, 17 במרץ 2012. רויטרס
יהפוך לתה היקר בעולם, קטיף בשדה התה של "תה הפנדות"/רויטרס

היבול הראשון של תה המדושן בגללי פנדה, המתגוררים במרכזי רבייה הסמוכים לשדותיו של אן, יימכר באריזות של 50 גרם ויעלה כ-3,500 דולרים לאריזה. מחיר זה יהפוך את התה ליקר ביותר בעולם.

מה בעצם כל כך מיוחד בצואת הפנדה? מסתבר שהדשן המופק ממנה הופך את התה לבעל סגולות בריאותיות: לטענת אן, דובי פנדה אוכלים רק את צמח הבמבוק (חזרן) וסופגים רק מעט מהחומרים המזינים בצמח. "יותר מ-70% מהחומרים המזינים יוצאים בצואת הדובים", הוא מסביר, ומבטיח להפריש חלק מהרווחים לקרן סביבתית ולהוזיל מחירים בעתיד.

פועל מדשן שדה תה בצואת פנדה באזור יא'אן שבמחוז מחוז סצ'ואן, סין, 17 במרץ 2012. רויטרס
היזם אן יאנשי לבוש בחליפת פנדה ומדשן את שדותיו עם צואתם של הדובים/רויטרס

"אני מודה לשמיים ולאדמה על שבירכו אותנו עם תה הפנדה הסביבתי הזה", אומר אן, כשהוא לבוש ב"חליפת פנדה" באירוע לקידום התה. "אני רק רוצה להעביר מסר לעולם לגבי הפיכת פסולת לדבר שימושי, לגבי תרבות מ?חזו?ר ובנוגע לשימוש בדשן אורגני".

אן הזמין אורחים להשתתף בקטיף התה, ואף והכין להם תה מהיבול הראשון. על אף שהוא מתאר את הטעם כ"ריחני וחלק", חלק מהאורחים לא התרשמו. "זה נמכר במחיר כל כך יקר, אולי זה רק הרעש התקשורתי", אמר לי קסימינג, אחד האורחים.

עוד על מעלליהם של דובי פנדה:
סוף דוב: קבלת פנים מלכותית לפנדות בסקוטלנד
פנדה המליטה תאומים - בפעם הרביעית
קונג פו פנדה: התאומים בגן החיות עברו לנשיכות
התרגשות בגן חיות ברלין: נולדו שני גורי פנדה אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully