וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל התותחים" גויסו לתרומה: משליט ועד כיפת ברזל

טל שלו, ניו יורק

14.3.2012 / 7:45

בין אשדוד למנהטן: המערכה בדרום התקיימה בתזמון לא רע עבור אירוע גיוס התרומות השנתי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ועל מסך האולם המפואר הוקרנו ברכות הרמטכ"ל וגלעד שליט

ספק 500

(צילום: טל שלו, עריכה: גדי וינסטוק)

בעוד בגבול הדרום שורר שקט מתוח והתושבים ממתינים כל העת לראות מתי שוב תופר הפסקת האש, ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF) קיים הלילה (רביעי) את אירוע גיוס התרומות השנתי שלו בניו יורק. אמנם הרמטכ"ל, בני גנץ, ושר הביטחון, אהוד ברק, לא יכלו להגיע לאירוע בשל ההסלמה בדרום, אך המארגנים העמידו שורה נכבדת ומגוונת של אישים אחרים שהואילו לפנות מזמנם ולהגיע לארוחה במלון היוקרתי וולדורף אסטוריה. משגריר ישראל לאו"ם רון פרושאור, נספח צה"ל בוושינגטון אלוף גדי שמני ומנכ"ל האגודה אלוף (מיל) יצחק (ג'רי) גרשון, ועד לאורחים מעניינים אף יותר כמו הסקסולוגית רות וסטהיימר ומעצב האופנה אלי טהרי, התייצבו למען גיוס תרומות לחיילי צה"ל.

מכיוון שהרמטכ"ל ביטל את השתתפותו באירוע, הוא לא נשאר חייב לאורחים המכובדים והעביר בשידור חי ברכה למוזמנים שהוקרנה על מסכי האולם המפואר במלון. אך גנץ לא צולם בשידור חי על רקע ספריית לשכתו, אלא הוא היה חמוש במדי ב' ועמד סמוך לסוללת "כיפת ברזל" באשדוד (זאת על אף שהשעה בארץ הייתה סמוך ל-2:00 בלילה).

בני גנץ ידידי צה"ל בארה"ב  כינוס  כנס. ספק 500
הברכה של גנץ בשידור חי באירוע, על רק כיפת ברזל, הלילה/ספק 500

"עמדנו תחת אש בעקבות החיסול של קייסי, אך פעלנו נכון בימים האחרונים בעזה ונפעל באופן דומה בעתיד, אם ניאלץ לעשות זאת", אמר גנץ ליותר מאלף תורמים יהודים אמריקאים שנכחו באירוע. גנץ כמובן פתח את דבריו בהתנצלות על שנבצר ממנו להגיע לאירוע, אך הדגיש כי שלח לאירוע משלחת מכובדת של "29 חיילים גיבורים שמייצגים אותי". ואילו באי האירוע יכלו להבין, עד כמה רחוקים מדי ה-ב' של גנץ מחליפותיהם היוקרתיות של התורמים, ועד כמה רחוקה אשדוד מהתפוח הגדול. הרמטכ"ל לא פספס את ההזדמנות ומנה את מספר המחבלים שחוסלו בימים האחרונים, וכן פיאר את הצלחותיה של "כיפת ברזל" שזכו לתשואות נרחבות בקהל. "הצלחנו לחסל 22 מחבלים בימים אלה, וכעת המחבלים שבורים, כי הם יודעים עכשיו שהטילים שהם יורים פוגשים בכיפת ברזל, והם יודעים גם מה יקרה להם בעתיד אם ימשיכו בפעילות טרור", אמר והוסיף כי "מערכות ההגנה האקטיביות הן שינוי צבאי היסטורי ורציני".

ואם לא די בגיוסה של מערכת "כיפת ברזל" לאירוע, ה"מגוייס" המעניין יותר היה לא אחר מאשר החייל גלעד שליט. שליט אמנם לא הגיע לאירוע, אך שיגר מסר מצולם (במדים) למשתתפי האירוע והודה להם על תמיכתם בחמש שנות השבי בידי חמאס. "שלום חברים, אני רוצה להביע את הערכתי ותודתי שלי ושל העם היהודי על התמיכה בזמן השבי, שחיממה את לבי וסייעה לי להתגבר על הקשיים וכן לחזור הביתה בשלום לביתי, משפחתי, וארצי", אמר גלעד באנגלית.

כינוס ידיד צה"ל בארה"ב. שחר עזרן, ספק 500
שליט על מסכי האירוע/ספק 500, שחר עזרן

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח מסר מצולם למשתתפי הארוחה השנתית. "צה"ל הוא בסיס קיומנו והערובה לעתידנו", אמר ראש הממשלה לתורמי הארגון, שבראשו עומדת אחת מהתורמות הגדולות ביותר של ראש הממשלה, נילי פאליק. נתניהו בירך והודה לרמטכ"ל על שהוא "מקדיש את חייו למדינת ישראל, ויודע מניסיון אישי כמה שונה המצב של העם היהודי ללא מדינה. היום, כשיש מדינה, ויש צבא חזק, יש את היכולת לעמוד בהתקפות על העם היהודי, יכולת שמגולמת בצה"ל ובשירותי הביטחון".

בסיום האירוע, החל גיוס הכספים, כאשר משתתפי האירוע עמדו והצהירו על גובה התרומה שהם תורמים לחיילי צה"ל. הרב יחיאל אקשטיין, העומד בראש הקרן לידידות, תרם למעלה מתשעה מיליון דולרים, לדוגמא. מעצב האופנה הישראלי לשעבר אלי טהרי הודיע כי יתרום 13 דולרים על כל ראש שהשתתף באירוע, כולל אנשי הצוות (למעלה מ-2,000 בני אדם). עשרות משתתפים נוספים תרמו סכומים שונים ובסופו של דבר נאספו באירוע כ-26 מיליון דולרים לרווחת הארגון, הפועל למען חיילי צה"ל ומשקיע בתוכניות חינוך ומלגות לחיילים משוחררים, חיילים בודדים, משפחות שכולות ועוד.

עוד באותו נושא:
חוזרים לשגרה: התלמידים בדרום שבים ללימודים
אתמול: הירי נמשך; נתניהו: "הכוונת שלנו תמצא את מפרי השקט"
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully