וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה גובר החשד: הרצח ברמלה - על רקע לאומני

גלעד גרוסמן

12.3.2012 / 20:14

חקירת נסיבות הירצחו של ג'ורג' סעדה טרם הסתיימה, אך ראיות מבוססות מחזקות את ההערכה כי החשודים פעלו מגזענות. פרקליט החשוד בירי: "אין לו קשר לפוליטיקה או לאלימות"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום ברמלה האריך היום (שני) בשישה ימים את מעצרם של ששת הנערים, בני 15-17 מרמלה, החשודים שרצחו הלילה את ג'ורג' סעדה, תושב העיר בן 51. במשטרה אומרים היום כי צוות החקירה מימ"ר מרכז, בראשות ניצב משנה יגאל בן שלום, ביצע שורה של בדיקות ו"בשלב זה לא ניתן להצביע באופן חד משמעי על המניע לרצח וכל האפשרויות נבדקות". עם זאת, במשטרה סבורים כי ישנן ראיות חזקות המצביעות על כך שהרצח בוצע על רקע גזעני-לאומני.

הארכת מעצר לחשודים ברצח ג'ורג' סעדו, מרץ 2012. יותם רונן
"הורי החשוד בירי המומים מהחשדות". אחד החשודים מובל להארכת מעצר/יותם רונן

סעדה נמצא הלילה כשהוא ירוי ברחוב הזית ברמלה. מחקירה ראשונית עלה החשד כי הוא נורה על ידי חבורת נערים בזמן שטייל עם כלבו בעיר, ולאחר שככל הנראה התווכח עימם. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה ושירות הביטחון הכללי מעורב בה.

פרקליטו של הנער החשוד בירי, עו"ד ארי קדרי, דחה את הטענות נגד לקוחו ואמר כי כל החשדות הם "שקר כזב". לדבריו, מדובר בנער בן 15.5, "תלמיד רגיל, שאין לו קשר לפוליטיקה או לאלימות. גם הוריו אזרחים ישראלים נאמנים, והם בהלם מהחשדות".

"אביו של הנער נחקר וסיפר שבנו היה בבית באותה העת, והוא מוכן להיבדק בפוליגרף ולבצע עימות מול הנער שהפליל אותו", אמר עו"ד קדרי. פרקליטו של נער אחר החשוד בפרשה, עורך הדין שי טובים, ציין כי "מדובר באירוע טרגי, אך מייחסים לכל השישה את ביצוע הרצח". לדברי טובים, "צריך שיהיו אבחנות משפטיות בין החשודים השונים".

בתו של סעדה: "אבי נרצח כי היה יהודי"

מוקדם יותר היום סיפרו ילדיו של הנרצח כי השכן שמצא את אביהם, אמר להם כי לפני שאיבד את ההכרה אמר לו סעדה כי רוצחיו ירו בו בגלל האירועים האחרונים בעזה. הבת נופר אמרה בכאב כי אביה נרצח בשל היותו יהודי. "לאיזה מצב הגענו, שבן אדם מפחד לצאת מהבית", אמרה. גרושתו, אביטל, סיפרה שעזבה את רמלה כדי להגן על ילדיה, אולם בעלה, שנולד בעיר, החליט להישאר.

"אבא היה אדם חזק", סיפר הבן נוי. "כל הזמן הוא היה מטייל עם הכלב רינגו, ואהב את הטבע. אהב לעזור. במוצאי שבת נכדו קרא לו בפעם הראשונה 'סבא', כאילו הרגיש שמשהו הולך לקרות". בני המשפחה ממתינים לתוצאות נתיחת גופתו של סעדה, ואז יקבע מועד ההלוויה.

עוד בנושא
רצח ברמלה: גבר נורה למוות במהלך טיול עם כלבו
משפחת הנרצח ברמלה: "הרגו אותו כי היה יהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully