וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ממ"דים באזור מוכה רקטות נבנו בניגוד לתקן

במשטרה הצבאית חוקרים אם אזרח עובד צה"ל העניק אישורי בנייה למבנים מוגנים תמורת שוחד מקבלנים, שיזמו פרויקטים באשקלון. דובר צה"ל: מדובר בעבירות שעלולות לסכן חיי אדם

במסגרת חקירה שהתנהלה לאחרונה, התעורר חשד כי אזרח עובד צה"ל, שעבד כמהנדס וליווה פרויקט בנייה באשקלון, העניק אישורים לממ"דים בבניין שלפני אכלוס, למרות שהחדרים המוגנים אינם עומדים בתקני הבנייה של פיקוד העורף או בהליכים תכנוניים השונים. בעקבות החשדות, נפתחה חקירה במצ"ח, במסגרתה נחקרו גורמים המעורבים בפרויקט הבנייה. מרביתם שוחררו אתמול בערבות.

על פי החשד, קבלנים ביקשו להוזיל את עלויות המיגון באזור אשקלון, עיר הנמצאת בתחום הירי מרצועת עזה, ונבדק אם ניתנו היתרים כוזבים גם בפרויקטים אחרים. אתמול נחקרו שלושה מעורבים נוספים בפרשה, מבעלי חברת הבנייה שעסקה בפרויקט המדובר. לטענת עורך דינו של החשוד שנעצר, השלושה - בהם גם עורכת דין - הודו בכך שנתנו טובות הנאה למהנדס מפיקוד העורף.

מדובר צה"ל נמסר כי "החל משנת 1991 כל מבנה במדינת ישראל מחויב לבניית ממ"ד על פי תקנות של הג"א. בפיקוד העורף מייחסים חשיבות רבה למוכנות האזרחים לשעת חירום. נוכח חשד שעלה בפיקוד העורף כי בתחום אישורי בניית הממ"דים נעשות עבירות העלולות לסכן חיי אדם, ולאור החשיבות הרבה בנושא, הועבר הנושא לחקירת מצ"ח. מאחר ומדובר באזרחים, הועברה החקירה גם למשטרת ישראל".

תושבי שדרות מתלוננים: למה אין לנו ממ"דים?
שנת הלימודים נפתחה והתלמידים לא זכו למיגון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully