וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לטיול? כך תחסכו מאות שקלים על הציוד

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

7.3.2012 / 16:25

שוק המחנאות (קמפינג) בישראל מגלגל כ-32 מיליון דולר בשנה, עם גידול של כ-5% מדי שנה. איפה כדאי לקנות את הציוד? מה כדאי לקנות? מדריך

כל מי שמתכנן טיול שטח בישראל או בחו"ל, יודע שאחד הדברים החשובים בדרך לטיול מוצלח הוא להצטייד במוצרים המתאימים. חובבי הז'אנר כבר מזמן לא מסתפקים בציוד הבסיסי: מדובר בעולם שלם של אביזרים, גאדג'טים וביגוד אופנתי.

"בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בכל הקשור לציוד וביגוד לטיולים", אומרת שלי חודורוב, מנהלת השיווק של קבוצת למטייל. "החומרים נהפכו למתוחכמים יותר, הפריטים מעוצבים ומקוריים יותר, והרמה הטכנולוגית הגבוהה המושקעת בפיתוח המוצרים תרמה גם היא לעלייה בנחיצותם של מוצרים אלה למטיילים".

"במהלך השנים האחרונות התפתחה אופנת מטיילים", אומר חמי טפרברג, מנכ"ל רשת ריקושט. "השחקניות המובילות בתחום, כמו North Face ,Low Alpine ,Columbia ,Regatta ו-Desert Snow, מציעות פרטי לבוש נוחים השומרים על חום הגוף, מנדפים זיעה ומעניקים הגנה מקור על ידי שימוש באריגים ייחודיים - וכל זה במראה אופנתי ועדכני".

לפי נתוני קבוצת למטייל, היקף שוק המחנאות (קמפינג) בישראל מגלגל כ-32 מיליון דולר בשנה, עם גידול של כ-5% מדי שנה. עיקר הרכישות הן ביגוד נוח ו"חכם", אוהלים, שקי שינה, מזרנים, ערכות קפה ותרמילים. ברשת ריקושט מצהירים על נתונים דומים בשוק וצמיחה של 14% ב-2011, כשמרבית המכירות מתבצעות בחודשים אפריל-מאי וספטמבר-אוקטובר.

שתי השחקניות המרכזיות בשוק המחנאות הישראלי הן הרשתות למטייל וריקושט. השתיים נהפכו כבר מזמן לשם דבר בתחום הציוד לטיולים והמחנאות, ומרבית האנשים שמחפשים ציוד לטיולים פונים לאחת משתי הרשתות האלה.

לחוש את המוצר לפני שקונים אותו

למטייל פועלת כבר 30 שנה ומפעילה כ-18 סניפים בישראל. הרשת מחזיקה מגוון מותגים פופולריים בתחום הציוד וההלבשה לטיולים, ומעבר לכך הצליחה להיהפך לאוטוריטה בכל הקשור לעולם המטיילים בישראל. זה כולל מגוון הרצאות על טיולים, ספריות ואתר אינטרנט שמוביל בחיפושי גוגל בתחום, עם פורומים שהדיונים בהם כוללים טיפים, המלצות על מסלולים ותשובות לשאלות המטיילים.

ריקושט היא רשת צעירה יותר, שמאחוריה 19 שנות פעילות, אך פריסתה הארצית רחבה יותר מזו של למטייל והיא כוללת 38 סניפים. הרשת, שהיתה מוכרת בעבר בפנייתה לקהל החיילים וחניכי תנועות הנוער, התפתחה גם לתחום הטיולים, וניכר כי היא עובדת על המיתוג הזה בעיקר בשנים האחרונות.

חנויות מטיילים. TheMarker
חנויות מטיילים/TheMarker

ואולם, מבדיקה שערכנו בנוגע לסל מוצרים למטיילים, שכלל כ-23 פריטים מרכזיים לטיולים, כמו נעלי הליכה, סנדלים, אוהלים, שקי שינה וביגוד של מותגים פופולריים, עולה כי ריקושט ולמטייל מציעות מחירים דומים ויקרים יותר מכמה חנויות המתמחות בתחום ברחבי הארץ. אין ספק ששתי הרשתות הגדולות הן הרבה יותר נגישות מחנויות אחרות, ולמטייל מציעה מבחר פריטים גדול בהרבה ביחס לחנויות הקטנות, אך בבדיקה שנעשתה מול אתרי האינטרנט של החנויות טונדרה, חגור שופס, WALK IN, איש שטח ו-Best, התגלו פערי מחירים לא זניחים שהגיעו עד 40%.

כך למשל, שק שינה Outdoor Microlight עולה בלמטייל ובריקושט 389 שקל, ואילו בחנויות איש שטח ו-Best ב-255 שקל (52% יותר). סנדלי שורש לנשים עולים בלמטייל ובריקושט 349 שקל, ואילו בחגור שופס, טונדרה ו-WALK IN 299 שקל (17% יותר).

מלבד שתי הרשתות, החנויות שנבדקו מחזיקות בדרך כלל סניף אחד, לרוב במרכז הארץ, ולכן הן פחות נגישות - אולם לכל אחת מהחנויות יש אתר אינטרנט עם אפשרות למשלוח עד הבית, ובמרבית המקרים ללא עלות נוספת. בכל מה שנוגע לציוד כמו תרמילים ושקי שינה, מומלץ לראות ולהרגיש את המוצר לפני שקונים אותו. לכן, כדאי לקפוץ לחנות הקרובה אליכם כדי לבחור ורק לאחר מכן לערוך השוואת מחירים ברשת ולהזמין בחנות שמציעה את המחיר הנמוך ביותר. כשמזמינים ברשת, חשוב לודא שיש אחריות על הציוד ושיש כתובת לחזור אליה במידה שיש פגם במוצר.

יגאל זיו, מנכ"ל חגור שופס, מסביר כי הפערים נובעים מהמיקום של החנויות. "הרשתות הגדולות ממקמות את מרבית הסניפים שלהן בקניונים, שם יש יותר לקוחות פוטנציאליים, אבל דמי השכירות וההוצאות הנלוות גבוהים יותר, וזה מגולגל בסופו של דבר לצרכן", הוא אומר. "במרבית המקרים הספקים מוכרים את המוצרים באותם המחירים לכל החנויות, וכל חנות בוחרת את שיעור הרווח שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"פתיונות ללקוחות"

מרשת למטייל נמסר בתגובה כי "ברשת מגוון של כ-10,000 מוצרים, הנמכרים במחירים המומלצים על ידי הספקים השונים, כשעליהם מתקיימים מפעם לפעם מבצעי הנחות של 30%-50%, אבל זאת לזמן מוגבל. למטייל גאה על הוגנות דרכה ומחיריה, ואין לה שום אפשרות להתמודד עם אותן חנויות קטנות הבוחרות לנקוט בדרך שיווקית של הצגת 'פתיונות ללקוח' באמצעות הורדת מחירי פריטים מסוימים, ומכירתם באופן קבוע במחירים הקרובים לרמה שבה רוכשת למטייל את המוצרים מהספקים".

זיו מחגור שופס טוען כי גם בחנויות הקטנות נמכרים כל המוצרים ברווח, גם אלה שנמכרים בעשרות אחוזים פחות מאשר ברשתות הגדולות. "תמחור זה אפשרי בגלל אופי החנויות הקטנות, שיש להן פחות עלויות תפעוליות, והטענה כי מדובר בפתיונות אינה נכונה".

מריקושט נמסר בתגובה כי "מבדיקה שערכה רשת ריקושט מול חנויות מתחרות, הן באתרי האינטרנט והן בחנויות עצמן, עולה שברוב המוצרים שנבדקו - המחיר זהה או שפער המחירים מינורי. מינואר נמצאת הרשת במבצע הנחות של עד 50% על מאות מוצרים למטיילים".

שווה לקנות בחו"ל

מי שמתכנן לטייל בחו"ל, יכול לשקול גם לקנות חלק מהציוד במדינות שבהן יבקר. סיגל יושע, המנהלת את מסע מלכת המדבר, היא בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה בהדרכת טיולים. לדבריה, ההחלטה לקנות את כל הציוד בחו"ל תלויה ביעד שאליו נוסעים ובמשך זמן הטיול.

"במזרח הרחוק ובארה"ב, לדוגמה, ניתן לקנות הכל יותר בזול, ואילו לדרום אמריקה חשוב להגיע מצוידים בעיקר בגלל ההיצע. גם באירופה המחירים לרוב יקרים יותר מאשר בישראל", היא אומרת. "לתרמילאים שנוסעים לחו"ל לטיול פחות מוגבל בזמן, יהיה בדרך כלל זמן להתכונן, להתאים את הציוד לטראק וגם לקנות אותו שם. הרבה פעמים מגלים שבישראל קונים ציוד מיותר, שאפשר היה לוותר עליו".

  • עוד באותו נושא:
  • טיולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully