וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירת האו"ם בדרך לחומס; "8,500 נהרגו מאז מרץ"

ניר יהב

7.3.2012 / 15:50

אחרי שבועיים שבהם נאסרה כניסתה לסוריה, נציבת האו"ם ואלרי איימוס באה לדמשק כדי להפעיל לחץ שיתיר לצוותים הומניטריים לחלץ פצועים מחומס. ארדואן: להקים פרוזדור הומינטרי

במקביל לחשיפת עדויות על עינויים קשים שעשו כוחות הביטחון באנשי האופוזיציה, מתאמת הפעולות ההומניטריות של האו"ם, ואלרי איימוס, באה היום (רביעי) לדמשק. בביקורה במדינה, היא תנסה לשכנע פקידים בכירים בסוריה להתיר לצוותי ההצלה הבינלאומיים להיכנס לערים שתושביהן נפגעו מירי כוחות הביטחון, ובראשן שכונת באבא עמר בחומס, כדי לחלץ מהן פצועים ולפנות את גופות ההרוגים. עד כה, דווח היום על שבעה הרוגים ברחבי המדינה מירי כוחות הביטחון.

איימוס נפגשה בצהריים עם בכירים במשרד החוץ בדמשק ולאחר מכן יצאה לכיוון חומס. בשבועיים האחרונים סוריה לא התירה לאמוס להגיע למדינה, ובהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נאמר כי מועד הביקור שבחרה איימוס "אינו נוח בשלב זה". בימים הקרובים צפוי לבוא לסוריה גם השליח המיוחד של האו"ם, קופי אנאן, אך טרם ברור היכן יסייר.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, שר החוץ וליד מועלם נפגש עם איימוס, ואמר לה כי סוריה "תשתף פעולה עם משלחת האו"ם". לדבריו, ההנהגה הסורית "משקיעה את מרב המאמצים כדי להבטיח ציוד רפואי ומזון לכל האזרחים במדינה, למרות הסנקציות המוטלות על סוריה מצד מדינות ערביות ומערביות, שפוגעות ישירות בעם הסורי". אמוס הודתה לממשלה הסורית והבטיחה שלא לעסוק בפוליטיקה אלא "בעניינים הומניטריים בלבד".

ואלרי אמוס, נציבת האו"ם לתיאום עניינים הומינטריים, בביקור בדרום סודן. פברואר, 2012. AP
נציבת האו"ם איימוס בביקור בדרום סודן בחודש שעבר/AP

במקביל, מתרבים הדיווחים כי צבא סוריה עושה כל מאמץ כדי למנוע מפליטים להימלט ללבנון. לדברי ראמי עבד א-רחמן, מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, הצבא הפציץ גשר בפאתי העיירה קוסייר שבמחוז חומס, סמוך לגבול, ששימש ציר מרכזי לתנועתם של הפליטים ללבנון ולהעברת הפצועים. לדברי הארגון, מאז פרצו העימותים בין הצבא לאנשי האופוזיציה במרץ 2011, נהרגו 8,458 בני אדם, בהם 6,195 אזרחים. ההערכה הרשמית של האו"ם נמוכה מעט יותר, ואומדת את מספר המתים ב-7,500.

ארדואן: ללחוץ על אסד בנושא ההומינטרי

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס מוקדם יותר למשבר בסוריה, ולהחלטת השלטונות שלא לאפשר הכנסה של ציוד הומניטרי לאזורים שנפגעו. "על המשטר הסורי לפתוח לאלתר פרוזדור הומניטרי, שדרכו יוכנס ציוד לקורבנות האלימות", אמר בפרלמנט הטורקי. ארדואן, שיחסיו עם אסד הדרדרו מאז פרוץ ההתקוממות בסוריה, קרא למדינות העולם להפעיל לחץ על דמשק בנושא זה.

בתוך כך, פעילי אופוזיציה מדווחים כי צבא סוריה פרץ מארבעה כיוונים לתוך העיירה חראק שבמחוז דרעא, וירה "ללא הבחנה" לכל עבר. לפי הדיווח, חיילים שיגרו פגזי טנקים אל מסגד "אבו בכר" בעיירה. בנוסף, דווח על עימותים קשים בין חיילים לבין צבא העריקים, הצבא הסורי החופשי, בכמה שכונות בעיר חמה, ובסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בחלב.

לפי דיווחי התושבים במחוז חוראן, כ-4,000 חיילים סורים מנהלים "מתקפה ברברית" במקום, וחיילי הצבא הסורי החופשי נאלצו לסגת ממנו. "כוחות המשטר לא מבחינים בין חיילים לבין אזרחים", אמרו כמה מהם לרשת אל-ג'זירה. עוד דווח על מתקפה עזה הנמשכת זה כמה ימים בעיירות רסתן וקוסייר שבסמוך לחומס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully