וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר נאמן הדריך: כך נשחרר אסירים בטחוניים יהודים

יהושע בריינר

15.2.2012 / 1:30

בהקלטות שהגיעו לוואלה! חדשות נשמע שר המשפטים מייעץ לפעילי "חננו" ולמשפחות שכולות איך לקדם שחרור האסירים כאיזון לעסקת שליט. אם שכולה: "קיבלנו הבטחה, נאמן עבד עלינו"

יח"צ - חד פעמי

האם שר המשפטים יעקב נאמן מקדם שחרור אסירים ביטחוניים יהודים? לידי וואלה! חדשות הגיעה הקלטה של שיחה שהתקיימה לפני מספר שבועות בין שר המשפטים יעקב נאמן לבין נציגי משפחות שכולות ועמותת "חננו", המייצגת לרוב פעילי ימין, ובה נשמע נאמן מייעץ כיצד לזרז את שחרורם של אסירים יהודים שהורשעו בעבירות בטחוניות - ואף נוזף בנציגים שאינם שומעים לעצותיו. השיחה התקיימה על רקע רצונם של אנשי עמותת "חננו" לקצר או לחון את עונשם של אסירים בטחוניים יהודים, ובהם גם כאלה המעורבים ברצח פלסטינים כסוג של "איזון" לשחרורם של אסירי עסקת שליט. בעבר כבר פורסם בוואלה! חדשות כי נאמן הסכים לדון בעניינם של האסירים הללו, אולם כעת נראה כי שר המשפטים מסייע באופן פעיל לשחרורם.

שר המשפטים יעקב נאמן בכנס לציון 15 שנה לסנגוריה הציבורית, נובמבר 2011. דרור עינב
שר המשפטים יעקב נאמן/דרור עינב

בשיחה שהוקלטה בכנסת נשמע נאמן מדבר לנציגי המשפחות והעמותה, האומרים לו כי הגיעו אליו על מנת שיסייע בקידום שחרור האסירים. "אסירים יהודים? יפה מאוד", אומר נאמן. "אז איך משחררים אותם?", שואל בן שיחו, מתנחל ובן למשפחה שכולה מיהודה ושומרון, ונאמן עונה לו כי "אני כבר נתתי את הפתרונות אבל לצערי הרב פועלים בניגוד לעצה שנתתי, וזה מחבל בעניין". כשנשאל נאמן מה צריך לעשות במקרה זה, הוא ענה כי "אמרתי שתוגש בקשה נפרדת על כל אחד ולא בקשה של כולם ביחד. צריך שתוגש בקשה נפרדת, עם נימוקים, וככה אפשר יהיה לדון בזה. אני צריך בקשה עם נימוקים אינדיווידואליים כדי שניתן את זה לנשיא שידון. אני אאשר כל חתימה של הנשיא".

ראש עמותת "חננו", שמואל (זנגי) מידד, התערב בשיחה בשלב זה ושאל את נאמן אם "ככה זה היה גם עם הערבים?", ונאמן ענה לו: "אצל הערבים זו הייתה החלטה מדינית. אתם רוצים שנעביר את זה כהחלטה מדינית? יהיה בג"ץ! למה אתם עושים טעויות? נותנים לכם את כל ההדרכה מה לעשות כדי לפתור את הבעיה. אני מציע ללכת על נימוקים אישיים. רק ככה זה יילך. הנשיא יודע שיש המלצות על כל אחד אבל צריך לפרט נימוקים. אני מציע ללכת על נימוקים אישיים ולא על נימוקים פוליטיים או חברתיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"כל פנייה נבדקת לגופה"

ההקלטות מתפרסמות כעת בעקבות כעסן של משפחות שכולות כלפי נאמן, הטוענות כי בניגוד להבטחותיו אז, הוא כלל לא מקדם את חנינת האסירים הביטחוניים היהודים, וזאת על אף שהנושא נדון אצלו כבר מספר פעמים. בין רשימת האסירים העולים בהקשר זה, ניתן למצוא את עמי פופר, אנשי מחתרת בת עין, שלושת שוטרי מג"ב שהורשעו בהריגת נער פלסטיני בחברון וכן רזיאל אזולאי שפצע ערבי בטבריה.

"אני באמת לא מבינה את נאמן", אומרת אטה לייבוביץ, אמו של חייל הנח"ל שמאי אלעזר לייבוביץ שנרצח בפיגוע ב-2002. "ישבנו אתו המשפחות שכולות לא פעם, וקיבלנו הבטחות מפורשות לשחרור האסירים היהודים וכן לוח זמנים מדויק, אולם לצערי הוא סתם סובב אותנו על ריק. הרוצח של הבן החייל שלנו, אלעזר, שוחרר בכזאת קלות - והאסירים היהודים נמקים בכלא. הנשים שלהן כמו אלמנות חיות והילדים הם כמו יתומים. אסור להמשיך את ההתנהלות הזו, והאחריות - לפתחו של נאמן". מעמותת "חננו" אמרו הערב כי "למרות אכזבתנו הקשה מכך שהשר נאמן לא עמד בהבטחותיו, אין זה ראוי לצטט מתוך שיחות אישיות. את מה שיש לנו להגיד, נאמר באופן אישי למקבלי ההחלטות".

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה כי "כל פנייה לשר המשפטים בבקשה למתן חנינה נבחנת לגופה על ידי הגורמים המקצועיים במשדרד המשפטים".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לקריאה נוספת
בנובמבר: השר נאמן שוקל לחון אסירים ביטחוניים יהודים
לפני אישור עסקת שליט: ישי דרש לכלול אסירים יהודים

(עדכון אחרון: 19:58)

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב נאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully