וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים תקועים: ”מוכנים לפוצץ ולהמשיך השביתה”

ענת שלו

9.2.2012 / 16:34

לטענת גורמים בהסתדרות, נציגי האוצר ניסו "לטרפד את אחד מסעיפי ההסכם, בניסוחים משפטיים המרוקנים אותו מתוכן". לקראת הערב ידווחו הצדדים על ההתקדמות לבית הדין לעבודה

המגעים בין משרד האוצר להסתדרות העובדים עלו על שרטון בשעות הצהריים (חמישי), וכעת נראה שהשביתה הכללית במשק צפויה להימשך. לטענת גורמים בהסתדרות, הצדדים כבר היו לקראת הסכם, אז החלו לנסות נציגי האוצר "לטרפד את אחד מסעיפי ההסכם, בניסוחים משפטיים מעורפלים, המרוקנים את הסעיף מתוכן".

הסעיף אליו מתייחסים בהסתדרות הוא סעיף "כתף אל כתף", שיאסור על כך שבאותו מקום עבודה יועסקו בתפקידים דומים שני עובדים – האחד כעובד קבלן והאחר כשכיר, וכי במידה ומתקיים מצב כזה, יועסק עובד הקבלן על ידי מקום העבודה ויושוו תנאי העסקתו. עוד נמסר כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא יוותר בנושא האמור, וכי אם יידרש לכך, הוא מוכן להמשיך בשביתה. "אנחנו מוכנים לפוצץ הכל", הוסיפו בהסתדרות.

בשלב זה נכנס עיני להתייעצות נוספת עם נציגי האוצר, ולעת ערב הם אמורים לדווח על התקדמות המגעים לבית הדין לענייני עבודה. בהתאם לדיווחים תחליט נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, האם להתיר להסתדרות להמשיך בשביתה הכללית במשק.

שר האוצר, יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות,עופר עייני , במסגרת המו"מ על הסכמי השכר במגזר הציבורי, אוקטובר 2010. עומר מירון
"אנחנו מוכנים לפוצץ הכל", הודיעו גורמים בהסתדרות. שטיניץ ועיני/עומר מירון

עד לשעות הבוקר שררה תחושה כי גובשו העקרונות להסכם שיביא לסיום השביתה. על פי ההסכם, המעסיקים הפרטיים והמדינה יעסיקו מספר קטן של עובדי קבלן במסגרת העסקה ישירה ויוגדלו התנאים הסוציאליים והשכר של עובדי הקבלן במשרדי הממשלה באופן משמעותי.

מההסכם, שכעת נראה כי עתידו לוט בערפל, נדמה היה כי עובדי הקבלן במגזר הפרטי יזכו להשוואת תנאים מלאה, תהיה העסקה ישירה של עובדים במקצועות ליבה, מקצועות המהותיים למוסד המעסיק, כמו אחיות למשל. עוד במגזר הפרטי, צפויה קליטה חלקית של עובדי הניקיון. לצד זאת במגזר הציבורי, במקום בו שני בני אדם אשר עושים אותה עבודה כאשר אחד עובד קבלן והשני מועסק, ייקלטו עובדי הקבלן ותתקיים השוואת תנאים. לצד זאת, הושג הסכם פרטני לעובדי הניקיון שיועסקו באופן ישיר, ויקבלו הסכמי שכר כאשר שכרם יעמוד על 4,500 שקלים וכן תהיה העסקה ישירה של עובדי הניקיון בעשרה מעונות של השירות למפגר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully