וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח

5.2.2012 / 5:14

הכביש היה סגור מאז הפיגוע המשולב באוגוסט, בו נהרגו שמונה ישראלים, וזאת בעקבות הביקורת הרבה שהוטחה באלוף פיקוד הדרום רוסו על כך שאפשר את הנסיעה בו למרות התרעות חמות

כחצי שנה לאחר הפיגוע המשולב בכביש מספר 12, סמוך לגבול עם מצרים, בו נהרגו שמונה ישראלים באזור עין נטפים, מסתמן כי הכביש, המוביל מדרום הנגב דרך הערבה אל העיר אילת, ושהיה חסום מאז לתנועת כלי רכב אזרחיים, ייפתח לתנועה לכולם בשבועות הקרובים.

אורכו של הכביש הוא 70 קילומטרים, והוא סלול מהעיר אילת, דרך עין נטפים, צומת סיירים, אזור נמל תעופה עובדה וצומת שיזפון. באמצעות הכביש התאפשר למטיילים ותושבי האזור לקצר את הדרך לעיר אילת, במקום לנסוע בכביש מספר 90 העמוס (כביש הערבה).

כזכור, בחודש אוגוסט 2011, בוצעה סדרת פיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים שנסעו על הכביש באזור עין נטפים. אחת החוליות פתחה באש לעבר אוטובוס של חברת "אגד" ומכוניות של אזרחים, ולאחר מכן נפתחה אש לעבר כוחות צה"ל על הקרקע ובאוויר. המחבלים, שזהותם לא ברורה עד היום, הרגו שישה אזרחים, לוחם צה"ל, לוחם ימ"מ והביאו לפציעתם של 40 אזרחים.

בעקבות הפיגועים נמתחה ביקורת חריפה על אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, על כך שאישר לפתוח את הכביש למרות ההתרעה החמה לביצוע פיגוע בגזרה. לאחר הפיגוע הורה האלוף רוסו לסגור את הכביש באמצעות צו אלוף, והכריז על האזור כעל שטח צבאי סגור. בשבוע האחרון, לאחר כחצי שנה, בוצעה הערכת מצב במערכת הביטחון והוחלט לאפשר בקרוב את פתיחתו של הכביש לתנועה מחדש.

מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
יום קרב בדרום: תמונות ממתקפת הטרור המשולבת

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully