וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרשת אשל: נמתין בסבלנות לסוף הבדיקה

טל שלו

1.2.2012 / 16:50

ראש הממשלה התייחס לפרשת ההטרדה במשרדו, ואמר: "זה הדבר הנכון לעשות". בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם התייחס גם לפריימריז: "60 אלף הצביעו, וזה עוד ביום הדחה של האח הגדול"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

התייחסות ראשונה, בערך: "אני גזרתי על עצמי בנושא של הבדיקה שמתרחשת בלשכתי כלל פשוט", אמר היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה לפרשת ההטרדה המינית לכאורה של מנכ"ל משרדו, נתן אשל: "פשוט נמתין בסבלנות עד סיום הבדיקה. אני לא מתכוון להתייחס מעבר לכך, פשוט להמתין בסבלנות, זה הדבר הנכון לעשות בעת הזו". נתניהו אמר את הדברים בתום פגישה שקיים בירושלים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון.

ר' מלשכת נתניהו. ספק 500
ימתין לתוצאות הבדיקה. נתניהו עם ר', הקורבן לכאורה בפרשת ההטרדה/ספק 500

באן התייחס בדבריו בעיקר למשא ומתן עם הפלסטינים. ?אנחנו מקווים שהשיחות יימשכו, זהו רגע קריטי באזור, אנחנו מקווים שהישראלים יגישו הצעות בנושא ביטחון וגבולות לפי מתווה הקוורטט על מנת להגיע להסכם עד סוף השנה?. באן הוסיף כי ?כל הקהילייה הבינלאומית מצפה ששני העמים יתחילו בדיאלוג. יש עכשיו הזדמנות של פעם במאה, צריך להיאחז בה ולא לאבד את המומנטום?, אמר באן, וקרא לראש הממשלה ולאבו מאזן ?תפגינו מנהיגות כדי להתקדם בתהליך?. ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מעוניינת להמשיך בתהליך שהחל עם הפלסטינים תחת חסות הקוורטט וירדן, ואמר כי ?אי אפשר לסיים תהליך שלום בלי שמתחילים אותו ואי אפשר לסיים אותו בלי להיות עקביים?.

"60 אלף, ועוד ביום הדחה של האח הגדול"

?עמדתי לגבי ההתנחלויות ידועה?, אמר באן בנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות והתנגדות הקהילייה הבינלאומית, ?זה לא עוזר לתהליך השלום?. ראש הממשלה התייחס אף הוא לשאלת ההתנחלויות והבהיר כי ?שאלת ההתנחלויות צריכה להיות חלק משיחות השלום ואינה יכולה להיות תנאי מוקדם. שאלת ההתנחלויות אינה מוקד הסכסוך אלא אחד מתוצאותיו. הסיבה האמיתית לסכסוך היא הסירוב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי?. בתגובה לשאלת כתבים על הדיווחים האחרונים על מפגני הסתה פלסטיניים, אמר באן כי ?שני העמים צריכים לחיות בשלום וביטחון זה לצד זה כל גילוי שנאה או פרובוקציות אינו מסייעות ואינן מקובלות?.

באן, שימשיך מחר לביקור ברצועת עזה, אמר שיביע בפני שלטונות חמאס את דאגתו מהמשך ירי הטילים על יישובי עוטף עזה: ?הירי מעזה חייב להיפסק ואינו מתקבל על הדעת?, אמר, והוסיף כי ביקש מראש הממשלה לסייע בהמשך עבודת הארגונים הבינלאומיים הפועלים ברצועה.

באן ניצל את ההזדמנות כדי לברך את ראש הממשלה, על זכייתו מחדש בראשות הליכוד, ונתניהו עצמו אמר בתגובה לתוצאות: ?אחוז שתומך בדרך שאני מוביל גדל. אמנם הצביעו רק 50% מכלל הבוחרים, אבל בתנאים אחרים זה היה עולה ל-60% ויותר. 60 אלף מצביעים, וזה עוד קרה ביום של הדחה באח הגדול", אמר ראש הממשלה. "זה דבר שכן מסמן את התזוזה לכיוון הנכון והאחראי". ראש הממשלה התייחס גם לדיווח הבוקר בוואלה! לפיו הממשלה תתנה הטבות בנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון, למרות שמדובר באזור עדיפות לאומית, רק באישור הדרג המדיני, והכחיש שהדבר נעשה בשל לחץ מדיני.

עוד על פרשת נתן אשל
וינשטיין החליט: לא תיפתח חקירה פלילית נגד אשל
”על נתניהו לגבות המתלוננים ולהשעות את נתן אשל”
פרשת אשל: ”ר’ מסרבת להעיד, וממשיכה להגיע לעבודה”

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully