וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה נלחם עם המורדים ליד דמשק, 66 נהרגו

ניר יהב

29.1.2012 / 16:40

הצבא תקף אזורים בשליטת המורדים בניסיון להשיבם לידיו ושיגר מאות חיילים ועשרות טנקים לאזור במטרה להכניע אותם. הליגה הערבית צפויה להחליט בקרוב אם להמשיך פעילות הפקחים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הטבח בסוריה, שהחל בסוף השבוע, רק הולך ומתגבר. האופוזיציה הסורית דיווחה בצהריים (ראשון) כי עד כה נהרגו במהלך היום 66 מפגינים סורים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, רובם בפרברי דמשק. בפרברים אלו מנהל בשעות האחרונות צבא סוריה מלחמה עיקשת עם המורדים: הוא מתקיף אזורים בשליטת הצבא הסורי החופשי בניסיון להשיבם לידיו ומשגר מאות חיילים סורים ועשרות טנקים במטרה להכניע את המורדים ולהגן על הבירה מפני כיבושה.

בעיירה הסורית רנכוס, פועלים בימים האחרונים כוחות צבא הכפופים למשטרו של הנשיא בשאר אסד והורגים רבים מהתושבים. העיירה הקטנה, שמתגוררים בה בסך הכול 25 אלף איש, שוכנת בסמוך לגבול עם לבנון – 30 ק"מ צפונית לבירה דמשק. כוחות צבא סוריה מנסים לאתר חיילים שערקו מהצבא והצטרפו לשורות המורדים. מי שמוביל את הכוחות הסורים הם חיילי הדיוויזיה הרביעית בפיקודו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא. עדי ראייה דיווחו כי מאז יום רביעי נהרגו 33 מתושבי הכפר.

במקביל הודיעה היום הליגה הערבית באופן רשמי ששרי החוץ הערבים יתכנסו ביום ראשון עוד שבוע וידונו במשבר בסוריה. סגן מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד בן חלי, אמר כי שרי החוץ ידונו בפגישה ב"התפתחויות האחרונות בסוריה", בעקבות הקפאת משימתם של משלחת פקחי הליגה הערבית אמש. בפגישה תתקבל ככל הנראה החלטה סופית אם להפסיק סופית את משימתה של המשלחת בסוריה.

במהלך סוף השבוע נהרגו יותר מ-100 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה. על רקע ההסלמה באלימות, החליטה הליגה הערבית להקפיא את משימת המשקיפים במדינה. "מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי קיים התייעצויות עם כמה משרי החוץ הערבים והחליט להפסיק את משימת המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה באופן מיידי ועד שהנושא יובא בפני מועצת הליגה הערבית", נמסר אתמול. ראש משלחת הפקחים לסוריה, הגנרל הסודני מוחמד דאבי, אף הודה כי האלימות במדינה "התגברה מאד" בימים האחרונים.

עוד על המתרחש בסוריה

הליגה הערבית הקפיאה את עבודת המשקיפים בסוריה
לפני הדיון באו"ם: 44 נהרגו בהפצצות הצבא בסוריה
חמאס תומך בחשאי בהתקוממות נגד אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully