וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המטרה לפיגוע באזרבייג'ן - השגריר הישראלי

כלי תקשורת רוסיים מדווחים כי האזרים שנעצרו בחשד לבצע פיגוע בבירה באקו לא תכננו לפגוע בשליחי חב"ד בלבד - אלא בשגריר מיכאל לוטם, תמורת 150 אלף דולרים, ובשליחות אירן

כלי תקשורת ברוסיה מדווחים כי הפיגוע שסוכל באזרבייג'ן בימים האחרונים לא כוון נגד אנשי חב"ד בלבד, אלא נגד המטרה הבכירה היהודית הרמה ביותר בבירה, באקו: השגריר הישראלי, מיכאל לוטם. מבנה השגרירות כבר היה יעד לפיגוע ב-2008, שסוכל בהצלחה. במשרד החוץ לא הגיבו לדיווח.

לפי דיווח שהתפרסם אמש (שלישי) בתקשורת הרוסית, שניים משלושת העצורים – אזרים שזוהו כרסים אלייב ועלי חוסיינוב - נשלחו למשימתם תמורת מקדמה ראשונית של 150 אלף דולרים, שלא ברור אם הגיעה לידיהם. באוקטובר 2011, הם קיבלו מאדם שלישי, פעיל אירני, מפות וצילומים של אזור היעד לפיגוע. הפיעל זוהה כבלגרדש דדאשוב, שהעביר לידי שני החשודים רובי צלפים ומטעני חבלה. ייתכן שגם דדאשוב הוא בין שלושת העצורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הנשק אוחסנו כ-150 קילומטרים מבאקו, בירת אזרבייג'ן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר דווח כי מטרתם של העצורים, שלושה אזרחים אזרים, הייתה לפגוע בשליחי חב"ד בבאקו, נקמה על חיסול מדעני גרעין בטהרן בחודשים האחרונים, ולקראת יום השנה לחיסול של בכיר חיזבאללה, עימאד מורנייה, בעוד שלושה שבועות. בהודעה שפרסם משרד ההגנה בבאקו נמסר כי שלושת החשודים הבריחו כמויות גדולות של תחמושת וחומרי נפץ מאירן לאזרבייג'ן ואיחסנו את אמצעי הלחימה כ-150 ק"מ מבאקו. כעת עולה החשד כי התחמושת נועדה לפגוע בשגריר ישראל.

שני שליחי חב"ד בבאקו הם הרב שניאור סגל והרב מתי לואיס, המנהל את בית הספר אור אבנר בעיר. הרב סגל אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא ידוע לו על ניסיון פיגוע בעיר, אך לפי דיווחים שונים בכלי התקשורת החרדיים, השליחים קיבלו אזהרה מכוחות הביטחון לפיהם ברשות חברי החוליה שנתפסה התגלו תמונות של בתיהם ושל בית הספר היהודי בעיר. כמו כן, דווח כי בסוף השבוע האחרון הסתובבו השליחים עם מאבטחים צמודים ומיעטו לצאת מהבית.

עוד בנושא:
הרמטכ"ל: התרעות רבות מפיגוע נגד ישראלים בחו"ל
הדיווח המקורי: סוכל פיגוע נגד שליחי חב"ד באזרבייג'ן


בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully