וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל גניבת הפגזים: "המקרה נחשף בזכות גורם חיצוני"

20.1.2012 / 0:10

למעלה מ-1,500 פגזי שריון נגנבו מתחת אפם של חיילי צה"ל בבסיס תחמושת בדרום. רק בזכות מידע מודיעיני שהגיע לצה"ל נחשף מחדל האבטחה. "עדיין קשה לאמוד את היקף הגניבה"

גילוי גניבת פגזי השריון מבסיס צה"ל בדרום הארץ עליו פורסם לראשונה בוואלה! חדשות הגיע בעקבות מידע מודיעיני ולא עקב ערנות החיילים בבסיס. גורם צבאי בכיר הגדיר אמש (חמישי) את האירוע כ"חמור מאוד" והעריך שמספר הפגזים שנגנבו רב מ-1,500 עליו פורסם לראשונה. מכך ניתן להסיק כי אילו לא היה מגיע המידע לידי צה"ל, היו ממשיכים הגנבים לנצל את שערוריית האבטחה בבסיס ולגנוב תחמושת נוספת.

לאחר העברת המידע המודיעיני בוצעו שתי ספירות בתחמושת המוטמנת בבסיס ורק לאחר הספירה השנייה התברר בוודאות כי אכן חסרים למעלה מ-1,500 פגזים. לפי הערכת גורמי צבא שנחשפו לפרטי המחדל, נראה כי כנופיית בני מיעוטים שפועלת לגניבת מתכות באזור, היא זו שעומדת מאחורי גניבת הפגזים. גורמי צבא טוענים כי לא מן הנמנע, שחלק מהפגזים שמיועדים כאמור לחיל השריון, הוברחו לחצי-האי סיני ומשם לארגוני טרור ברצועת עזה.

גורם צבאי שמעורב בפרטי הפרשה אמר כי בצה"ל עדיין מתקשים לאמוד את היקף הגניבה. ההערכה בקרב גורמי צבאיים היא כאמור שכמות התחמושת שנגנבה מהבסיס גדולה יותר ממה שידוע עד כה, וכבר עתה מחדל האבטחה מוגדר כאחד מפרשות גניבת התחמושת הגדולה ביותר בעשור האחרון בצה"ל.

בעקבות הגילוי, תוגברה האבטחה סביב הבסיס ממנו נגנבה התחמושת ושונו נוהלי האבטחה. לחקירת הפרשה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת הצטרפו גורמים נוספים כדי להאיץ את הניסיון להתחקות אחר המיקום של התחמושת שמסוגלת לשמש את ארגוני הטרור.

כ-1,500 פגזי שריון נגנבו מבסיס בדרום

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully