וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי התנצל בפני המשפחות השכולות וטען: דבריי סולפו

טל שלו ופנחס וולף

18.1.2012 / 12:55

יום לאחר שנשמע כשהוא מייחס את תוצאות מלחמת לבנון השנייה למידת אמונתם של חיילי צה"ל, פרסם השר ישי הודעת התנצלות. "הנופלים זה הדבר הקדוש ביותר לעם ישראל"

צילום מסך

(צילום: ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד)

יו"ר ש"ס וסגן ראש הממשלה, השר אלי ישי, הביע היום (רביעי) את התנצלותו בפני המשפחות השכולות, בעקבות הכתבה שפורסמה אמש בערוץ 10, בה נשמע כשהוא מייחס את תוצאות מלחמת לבנון השנייה למידת אמונתם של חיילי צה"ל. בהתנצלותו ציין ישי בין היתר כי "המשפחות השכולות והנופלים זה הדבר הקדוש לעם ישראל".

בהקלטה שצולמה במהלך כנס חזרה בתשובה של הרב ראובן אלבז, נשמע השר ישי אומר ש"במלחמת ששת הימים כל יהודי ויהודי שהלך למלחמה והלך לקרב, הרים את העיניים לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השנייה אמרנו: 'כוחי ועוצם ידי' ואז הקדוש ברוך הוא אמר לנו: 'כוחי ועוצם ידי?' בוא נראה מה יהיו התוצאות". ישי טען כי הישגי מלחמת לבנון השנייה וקוטנם היחסי לעומת הישגי מלחמת ששת הימים, לדוגמה, נבעו משום שחיילי צה"ל לקו באמונתם".

האמירות של ישי עוררו תרעומת רבה בקרב המשפחות השכולות. ליאורה חסון, ששכלה את בנה גיא במלחמת לבנון השנייה אמרה לגלי צה"ל בתגובה לדבריו של ישי כי "זה בוקר לא פשוט בשבילי. השר ישי מבזה את הבן שלי, ואני מתביישת שאלה המנהיגים שלנו. איש לא קם וסתם לו את הפה. האיש הזה היה חלק מהשביעייה הסודית והוביל את הבנים שלנו למלחמה. אלי ישי, דם בני על ידיך. אתה עושה היום חשבון עם התנהגותו?"

"דברים מגמתיים שאינם נכונים"

בעקבות הסערה פרסם כאמור ישי הודעת התנצלות "בפני המשפחות השכולות שבניהם מסרו נפשם למען העם והארץ. המשפחות השכולות והנופלים זה הדבר הקדוש לעם ישראל". יחד עם זאת, ישי טען היום כי הדברים שצוטטו אתמול הובאו במגמתיות מכוונת ואינם נכונים. לדבריו, "כאנשים מאמינים, ברור לנו שניצחונות במלחמות ישראל, תלויות באמונתנו בבורא עולם".

בהודעה אישית ציין השר ישי כי "'היהירות– א?ם כל חטאת; במלחמת ששת הימים ראינו נפלאות', איך טקסט כל-כך אמוני ובסיסי הפך לכלי ניגוח פוליטי הזוי? לצערי, ציטטו קטעים מדרשה תורנית כדי להציג אותי כאויב העם. בדרשה בפני בעלי-תשובה מישיבת 'אור-החיים', כולם יוצאי צבא וביניהם יוצאי סיירות מובחרות, דיברתי על אסון היהירות והשאננות – ובלשון חז"ל (חומש דברים פרק ח'): 'ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה' – שהיא א?ם כל חטאת. הוספתי ואמרתי שכאשר אנחנו, העם שבעורף, נשאנו עינינו בתפילה לבורא עולם זכינו לישועות, ו-'מלחמת ששת הימים' היא הוכחה לכך".

ישי הוסיף בהודעתו האישית כי "מדובר בדברים בסיסיים שכל יהודי מאמין בהם. הצבא בעצמו תיקן תפילה לחייל קודם צאתו לקרב, שמבוסס על פסוק מהתורה: 'ה' אלוקיכם ההולך לפניכם הוא ילחם לכם'. כמי ששירת בצה"ל וכמי שמשפחתו היא חלק ממשפחת השכול, חורה לי ומזעזע אותי שגם משפטים אמוניים ובסיסיים אלו הפכו לכלי ניגוח. ככל שאני בוחן את הדברים אני מזדעזע מהציטוטים החלקיים ובעיקר מהפרשנות ומהכותרת המטעה. ובכל-זאת כיוון שהפרסום ציער חלק מהמשפחות השכולות ומלובשי המדים, ראיתי חובה להביע את צערי ולהסביר את דבריי".

העיתונאי אבישי בן-חיים שפרסם את ההקלטה בערוץ 10 דחה בתוקף את טענותיו של ישי. בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר בן-חיים כי "כל אחד יכול להקשיב לכתבה ולהאזין לה ולראות שהיא מדויקת ורגישה ואין בה מילה אחת ש'בורחת' תוך האמת. אני מוכן להתחייב, אפשר לשפוט ולקחת את הטקסט, ולראות אם סילפתי שם ברבע מילה, לא במשהו מהותי".

הדברים שעוררו את הסערה: "החיילים לא התפללו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully