וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוני לאמה של לי זיתוני: "שותפה לדרישתך לצדק"

אמה של הצעירה שנדרסה בת"א לפני כשלושה חודשים זכתה למכתב מרגש מהגברת הראשונה של צרפת, בו עדכנה אותה על פעולות הרשויות בצרפת בפרשה. "רשויות צרפת הביעו את מחויבותן הטוטאלית"

אמה של לי זיתוני, הצעירה שנדרסה בתאונת פגע וברח בחודש ספטמבר השנה, ודורסיה נמלטו לצרפת, זכתה אתמול (שני) למכתב מרגש שנשלח אליה מקרלה ברוני, רעייתו של הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי. המכתב, שנמסר לקייט, אמה של לי, על ידי ממלא מקום שגריר צרפת בישראל, נכתב כמענה למכתב שמשפחת זיתוני שלחה לברוני לפני מספר שבועות.

אשת הנשיא הביעה את תנחומיה וכתבה: "התרגשתי מאוד לקרוא את מכתבך ואת התיאור שאת מתארת בו את השתלשלות האירועים בבוקר הטראגי של ה-16 בספטמבר, בו איבדה בתך, לי, את חייה בצורה כה ברוטלית".

עוד כתבה ברוני במכתב לאמה של לי כי "דרישתך לעשיית צדק היא דרישה לגיטימית לחלוטין ואני שותפה לה באופן מלא. גם אני יודעת עד כמה חזק גל ההזדהות וההתגייסות שהפרשה האיומה הזאת עוררה בקרב אזרחי ישראל, שרבים מאזרחי צרפת הצטרפו אליו". לדבריה של ברוני רשויות צרפת וישראל "משתפות פעולה באופן אקטיבי על מנת שההליכים שננקטו יושלמו במהירות וביעילות, זאת מתוך רצון לעשות צדק עם זכרה של לי ועם משפחתך שסבלה כה רבות".

"ברגשי הזדהות עמוקים"

ברוני עדכנה את אמה של לי בידוע לה על הטיפול בפרשה ובדורסיה של לי על ידי הרשויות בצרפת. לדבריה, "מערכת המשפט הצרפתית עושה כמיטב יכולתה כדי לקיים ללא דיחוי את חיקור הדין המבוקש, תוך עמידה בקשר רציף עם הרשויות בישראל ומילוי בקשותיהן". ברוני ציינה כי "לאחרונה הביעו רשויות צרפת את מחויבותן הטוטאלית לשיתוף פעולה זה, ושגרירות צרפת בתל אביב ממשיכה לעקוב אחריו בנחישות, תוך עמידה בקשר עם משפחתך". בסוף המכתב כתבה ברוני כי היא משתתפת בצערה והודתה לקייט זיתוני על שבירכה אותה על לידת בתה, וחתמה במילים "ברגשי הזדהות עמוקים".

בתוך כך, בתחילת החודש ביקשו שני החשודים בדריסת לי זיתוני, קלוד איזק ואריק רוביק, לעמוד לדין בצרפת ולא בישראל. מטה המאבק הביע אז את הסתייגותו מהרעיון ואמר כי "מן הראוי שהשניים יישפטו בישראל ולא יחפשו הקלות בעונשם תחת החוק הצרפתי". לפני כשבוע, נעצר בצרפת אריק רוביק בחשד לעבירות מרמה.

עוד בנושא:
מה הקשר בין דורסי לי זיתוני לארגוני פשע צרפתים?
החשוד בדריסת לי זיתוני נעצר בצרפת בחשד למרמה
דורסי זיתוני דורשים: העמידו אותנו לדין בצרפת

עדכון ראשון: 19:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully