וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: ניתוח קיצור קיבה נגמר בכריתה מלאה ובנכות

רמי שני

14.12.2011 / 14:40

תושבת באר שבע ביקשה לעבור ניתוח שגרתי לקיצור קיבה אך סיבוכים הובילו לכריתה מלאה של הקיבה ולנכות. כעת היא תובעת את בית החולים על רשלנות. הבעל: "הניתוח הרג אותה נפשית וגופנית"

בשבוע שעבר הוגשה תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בית החולים סורוקה בבאר שבע ונגד קופת חולים כללית על רשלנות רפואית, לאחר שניתוח שגרתי לקיצור קיבה הסתיים בכריתת קיבה מלאה, ובגרימת נכות. לפי כתב התביעה, ביקשה מעיין סעדה, תושבת באר שבע, לעבור ניתוח לקיצור קיבה בבית החולים סורוקה בבאר שבע בקיץ שעבר. ניסים סעדה, בעלה של מעיין, סיפר כי הומלץ לאשתו על ידי רופא מבית החולים סורוקה לעבור ניתוח הנקרא "שרוול" בו נחתך חלק מן הקיבה ומושאר ממנה "שרוול" קצר. "אחרי הניתוח, עלה לה החום באופן מדאיג", סיפר סעדה, "בבדיקה בבית החולים התברר, כי יש דליפה. למרות זאת, היא שוחררה מבית החולים. רק כשהדליפה החמירה, היא אושפזה".

על פי כתב התביעה, במהלך ימי האשפוז התגלו שני חורים עם נמק בדופן האחורי של איבר העיכול. לאחר מכן התברר לבני הזוג כי לא היה צורך בכריתת הקיבה המלאה, וכי סוג הניתוח שהומלץ לה כולל סיכונים רבים. "בחירה מוטעית בסוג הניתוח ובאופן הטיפול לאחריו, הוביל לכריתה מלאה של קיבתה של התובעת, למסכת ייסורים קשה, להידרדרות קשה במצבה הנפשי ובחיי האישות שלה ושל בעלה ולהפיכתה לנכה בשיעור מלא", נכתב בתביעה.

"לא מתפקדת בכלל"

ד"ר נחום וורבין מבית החולים איכילוב ציין בחוות הדעת בכתב התביעה כי "'שיעור הסיבוכים, לרבות דלף מקו הסיכות בניתוחי שרוול, מהווים משקל נגד לפופולאריות של ניתוח זה בעולם ובישראל בפרט" עוד נכתב בחוות הדעת כי סוג זה של ניתוח נחשב לחדשני בארץ, וכולל שיעור סיבוכים של עד 29%. ד"ר וורבין מתח ביקורת על אופן התנהלותו של הרופא המטפל וציין כי "התנהגותו של הרופא, אשר אבחן דלף מינימלי בביקור ביקורת בבית החולים ולמרות זאת שחרר אותה לביתה, בלתי סבירה", הוא הוסיף כי "ככל הנראה הרופא לא היה מודע למשמעות של האבחנה אותה הוא עצמו אבחן, לא בדק בספרות הקיימת אודות הטיפול במצב זה, לא התייעץ ולא נקט באמצעי זהירות מתבקשים למניעת החמרה במצבה כפי שנגרמה לה בפועל ארבעה ימים לאחר מכן".

"התחושה שלנו היא שהייתה רשלנות קשה. כריתת קיבה של אישה, שכל חייה לפניה, זה משהו שהוא מבחינתנו דגל אדום" אמר עורך הדין אופיר בן משה, המייצג את התובעים בשיתוף עם עורך הדין עם חיים זליכוב, "גם המומחה אומר, שלא היה מקום לעשות את זה ולהשאיר אותה במצב של הידרדרות קשה במצבה הגופני והנפשי. כפי שמציין המומחה מטעמנו – לא היה מקום לבצע את הניתוח הזה והיה צורך להציע לה שיטות אחרות, כמו ניתוח טבעת ואחרים. הצביעו להם על חלופה אחת בלבד. גם המעקב היה רשלני. לא גילו את הדלף וכשכבר גילו אותו, לא עשו מה שהיה צריך לעשות".

"היא נכה בשיעור מלא ולא מתפקדת בכלל", תיאר סעדה את מצבה של אשתו כיום, "היא הייתה אישה בריאה וחזקה. הניתוח הזה ממש הרג אותה נפשית וגופנית".

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הועבר אלינו. לכשיגיע נלמד אותו ונגיב כמקובל. נציין כי ניתוחי 'שרוול' לקיצור קיבה מתבצעים בבתי חולים בארץ ובעולם ועלולים להיות כרוכים, כמו בכל ניתוח, בסיבוכים כלשהם".

עוד בנושא

וולפסון: מתה לאחר ניתוח לקיצור קיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully