וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים: שוקדים על חוק שיעצור הדלפות מחקירה

גלעד גרוסמן

6.12.2011 / 16:50

הסנגוריה הציבורית מציינת 15 שנים להיווסדה על רקע גל החקיקה המבקש להגביל את הרשות השופטת. בין הנואמים בטקס: שר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה

שר המשפטים יעקב נאמן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור נואמים היום (רביעי) בכנס שמקיים משרד המשפטים לציון 15 שנים להקמת הסנגוריה הציבורית. בנוסף, ינאמו באירוע שופטים, עורכי דין בכירים ואנשי אקדמיה. האירוע מתקיים על רקע גל החקיקה המבקש להגביל את הרשות השופטת בכלל ואת בית המשפט העליון בפרט, שזכה לביקורת חריפה מצד אנשי משפט בהווה ובעבר.

שר המשפטים נאמן, התייחס בנאומו להדלפות חומרי חקירה לאמצעי התקשורת והבהיר כי אלו פוגעות בזכויות הנאשם וכי יש להפסיק את התופעה. "המצב בו מודלפים חומרי חקירה תוך פגיעה בזכויות הנאשם וניסיון להשפיע על הכרעת הדין הוא בלתי ראוי ויש לשנותו", אמר נאמן. לדבריו, בשיתוף עם משרד המשפטים מקדמים הצעת חוק על מנת לשנות מצב זה, הצעה אשר תאפשר לטענתו לנקוט בכל האמצעים הדרושים כנגד הגורם המדליף.

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין התייחס לראשונה לחקיקה המדוברת בכנס שנערך באילת בשבוע שעבר והבהיר כי גורמים שיבקש לפגוע בעצמאות בית המשפט העליון "ימצאו בי אויב מר ועיקש, לא יהיה כדבר הזה".

כמו כן, התייחס וינשטיין בשבוע שעבר להצעה לקיים שימוע לשופטים המועמדים לבית המשפט העליון ואמר: "כשהגיע הדבר לידיעתי, התקשרתי מיד לראש הממשלה ואמרתי לו שהצעת חוק כזו לא תעבור. היא צריכה להיות מסולקת עכשיו ולאלתר. אמרתי לו שאינני מוכן שעל שמי יופיע חוק כזה, וגם לא על שמו. הוא השיב לי: 'מיניה וביה, אל תהיה מוטרד, החוק לא יופיע על שמך ולא על שמי, הוא יירד מיד מסדר היום הציבורי' וכך היה". גם פרקליט המדינה לדור התייחס לסוגיה כשאמר כי "כולנו שומעים קולות, רעיונות והצעות שצריכים לגרום לכולנו להרים גבה ואמורים להדאיג את כולנו".

מערכת המשפט תחת מתקפה - כותרות אחרונות:
וינשטיין: "אהיה אויב מר לכל ניסיון לפגוע בעצמאות העליון"
נתניהו הורה לגנוז את ההצעה לערוך שימוע לשופטים
הסחף נמשך: הצעת חוק נגד שופט ערבי בעליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully