וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 307 ילדים נהרגו בסוריה מאז פרוץ המהומות

2.12.2011 / 11:56

נציבת מועצת זכויות האדם באו"ם אמרה כי כ-14 אלף סורים מוחזקים בידי המשטר. "סוריה שוקעת במלחמת אזרחים במלוא מובן המילה. דרושה התערבות בינלאומית דחופה לבלימת הפשע נגד האנושות"

נציבת מועצת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, קראה היום (שישי) לקהילה הבינלאומית לפעול להגנת אזרחי סוריה מפני "הדיכוי האכזרי". לדבריה, יותר מ-4,000 בני אדם נרצחו, בהם 307 ילדים, מאז החל הצבא לדכא את גל ההפגנות נגד משטרו של בשאר אסד. בכינוס חירום שערכה המועצה הוסיפה פילאי כי למעלה מ-14,000 בני אדם מוחזקים עדיין בידי מנגנוני הביטחון של המשטר.

"הרשויות בסוריה ממשיכות בדיכוי חסר המעצורים. אם הוא לא ייעצר עכשיו, המדינה תשקע במלחמת אזרחים במלוא מובן המילה. לאור הכישלון של המשטר הסורי להגן על אזרחיו, הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול בדחיפות וביעילות להגן על העם הסורי", אמרה. "הצורך בהתערבות בינלאומית בפשעים הסורים נגד האנושות נעשה אפילו דחוף יותר היום".

אתמול אמרה פילאי כי "אנחנו שמים את האצבע על המספר 4,000 - אבל למעשה, לפי המידע האמין שמגיע אלינו, מדובר בהרבה יותר מכך". לדבריה, המספר של חיילים שעורקים משורות הצבא ומצטרפים למפגינים נגד משטרו של בשאר אסד רק הולך וגובר. "עוד כשראיתי שישנם יותר ויותר עריקים מהצבא שאיימו לקחת נשק לידיהם התרעתי שהולכת לפרוץ מלחמת אזרחים. אמרתי זאת עוד באוגוסט בפני מועצת הביטחון. ברגע זה, כך אני מגדירה את המצב".

בתוך כך, הודיע היום שר הפנים הצרפתי, קלוד גואן, כי צרפת תנקוט באמצעים כדי להגן על מנהיגי אופוזיציה סורים הנמצאים על אדמת צרפת, זאת בעקבות איומים שהתקבלו לאחרונה על בכירי המועצה הלאומית הסורית, שמנהיגיה יושבים כעת בפריז. "עלינו להגן על כל אלה העלולים לחוש מאוימים", אמר השר והוסיף כי "אנו יודעים כי ממשלת סוריה היא אלימה ולא תהסס להשתמש באיומים, בעיקר נגד מי שיבקש לשחק תפקיד בתנועה הדמוקרטית הסורית החדשה".


עוד בנושא
האו"ם: סוריה במלחמת אזרחים, יותר מ-4,000 נהרגו
נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב
טורקיה מצטרפת לסנקציות על סוריה: מקפיאה נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully