וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המזוהה עם אל קאעדה נטל אחריות לירי הקטיושות

ניר יהב

29.11.2011 / 14:42

הגדודים על שם "עבדאללה עזאם" נטלו אחריות על ירי הקטיושות לעבר שטח ישראל. "היחידות תקפו לפנות בוקר מדרום לבנון את התנחלויותיו של האויב הציוני בצפון פלסטין", נכתב בהודעתם

רויטרס

(צילום: יובל בן-אבו, אדריאן הרבשטיין, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הגדודים על שם "עבדאללה עזאם" - ארגון המזוהה עם ארגון אל קאעדה - נטלו היום (שלישי) אחריות על ירי הקטיושות במהלך הלילה לעבר ישראל. בהודעה שפרסמו הגדודים נמסר כי הקטיושות פגעו ביעדיהם. "יחידות הטילים השייכות ללוחמי גדודי עבדאללה עזאם תקפו לפנות בוקר מדרום לבנון את התנחלויותיו של האויב הציוני בצפון פלסטין. הטילים פגעו ביעדיהם", נוסח ההודעה.

במהלך הלילה נורו לעבר שטח ישראל שלוש קטיושות: אחת נפלה בחורשה באזור הגליל המערבי ושתיים נפלו בתחומי יישובים באזור. לא היו נפגעים בתקרית, אולם נזק נגרם ללול תרנגולות באחד היישובים, שם גם עלה באש צובר גז בעקבות הירי.

קטיושות שנורו אתמול בגליל המערבי, נובמבר 2011. ג'יליס
שפרסמו הגדודים נמסר כי הקטיושות פגעו ביעדיהם. הנזק שנגרם כתוצאה מהירי/ג'יליס

ההודעה עולה בקנה אחד עם ההערכה בצה"ל כי ארגון שאינו סר למרותו של חיזבאללה ירה את הקטיושות, ככל הנראה לרגל כ"ט בנובמבר – היום בו הוכרז על תכנית החלוקה לארץ ישראל בשנת 1947. גם בחיזבאללה הכחישו כל קשר לירי, ומקורות בארגון אמרו לתחנת רדיו לבנונית כי חיזבאללה יפרסם הודעה רשמית בנושא זה מאוחר יותר.

בתוך כך, מפקד יוניפי"ל, הגנרל הספרדי אלברטו אסארטה, אמר כי ירי הרקטות לעבר ישראל הוא "אירוע חמור המהווה הפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון". לדבריו, הירי נועד לפגוע ביציבות באזור ולכן קיים צורך לאתר את היורים ולעצור אותם. "נשקיע את מירב מאמצינו כדי להשיג את המטרה הזו בשיתוף פעולה עם צבא לבנון. פרשנו כוחות בשטח והגברנו את הסיורים שלנו כדי למנוע הישנות של אירועים כמו אלה", אמר אסארטה, ואף קרא לשני הצדדים לגלות איפוק.

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר לירי הקטיושות ואמר כי "אנו מכירים תופעה מארגונים פלסטינים או מוסלמים ולפעמים גם בקרב חיזבאללה בעצמו. התמונה אינה ברורה ואני מעריך שתוך ימים או שעות נדע מי עומד מאחורי הירי". לדבריו, "זה נראה כאירוע בודד, אבל אנחנו צריכים להיערך לכך שהוא לא יהיה בודד. צה"ל ירה מספר טילים ובינתיים יוניפי"ל מטפל בעניין, וכן יש דיווחים על כך שצבא לבנון פתח בחקירה".

עוד באותו נושא:
קטיושות נורו מלבנון לשטח ישראל
עקב הירי: יוניפי"ל יחקור - חשש בצפון מפגיעה בעסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully