וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את מרגלית צנעני בסחיטה באיומים

גלעד גרוסמן

27.11.2011 / 9:16

שלושה חודשים לאחר שנטען בכתב האישום המקורי כי מרגלית צנעני "נהגה כאחרון העבריינים", הוצג בפני בית המשפט המחוזי הסדר הטיעון המקל עם הזמרת. עונשה של צנעני יינתן במועד אחר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) בהסדר טיעון את הזמרת מרגלית צנעני, שהודתה בסחיטה באיומים של אמרגנה אסף אטדגי. עונשה יינתן בעוד מספר שבועות, אולם לפי הסדר הטיעון שהוצג לבית המשפט היא צפויה לרצות שישה חודשי עבודות שירות בלבד. במקביל, בית המשפט הרשיע גם את איש העולם התחתון מיכאל חזן שהורשע בעקבות הודאתו במסגרת הסדר הטיעון בעבירה של סחיטה באיומים וגזר עליו 10 חודשי מאסר בפועל. השופט, ד"ר עודד מודריק אמר כי מדובר בהסדר מקל מאוד אולם הוא אינו חריג ולכן החליט לקבלו.

מרגלית צנעני בהסדר טיעון, נובמבר 2011. דרור עינב
הסדר טיעון מקל. חזן/דרור עינב

ביום שישי האחרון הגיעה הפרקליטות להסכמות עם פרקליטיה של מרגלית צנעני, עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני, לגבי כתב האישום המתוקן. לפני כשלושה חודשים הוגש לבית המשפט כתב האישום המקורי נגד צנעני וחזן. מכתב האישום שהוגש אז באמצעות עורך הדין גיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב, עלה כי צנעני סחטה את אמרגנה אטדגי, בעקבות סכסוך ביניהם וכל זאת בסיוע של גורמים עברייניים.

כתב האישום הממתוקן נגד צנעני וחזן, מתייחס לסעיף האישום הראשון - סחיטתו של אטדגי. לעומת זאת, כל נושא פתיחת חברה לייצוג אמנים יחד עם העבריין שלום דומרני מוזכר בחטף בכתב האישום המתוקן, כאשר שמו של דומרני הוסר לחלוטין מכתב האישום. כמו כן, תיאורו של חזן כ"מטיל מורא ושובר שיניים" הוקל באופן משמעותי בכתב האישום המתוקן.

פרקליטה של צנעני, עו"ד ששי גז, אמר בתום הדיון היום בבית המשפט כי הוא "שמח שהפרשה הגיעה לסיומה. זה היה משא ומתן מתיש וארוך והוא טוב לכולם. אני מאוד מקווה שבעוד חודש צנעני תקבל את העונש המינימלי. גם עבודות שירות היא לא צריכה לקבל. אני מאוד מקווה שהיא תחזור מהר לחייה, הייתה לה תקופה לא קלה. אני מקווה שהיא תמשיך לעשות טוב לעם ישראל, שאוהב אותה וימשיך לאהוב אותה".

התובע במשפט, עורך הדין גיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב, אמר שמדובר בהסדר טיעון מאוזן. לדבריו, התיק מסתיים "באותו הווליום שבו הוא התחיל" ומדובר בענישה פרופורציונאלית, לאחר שצנעני וחזן הודו בעבירה חמורה של סחיטה באיומים. לטענתו הדבר מעיד כי "הפרקליטות לא חיה לפי אווירה אלא לפי העובדות בתיק".

הרקע בכתב האישום המקורי: הזמר עומר אדם

בכתב האישום המקורי צוין כי במהלך שנת 2009 הכירה צנעני את הזמר עומר אדם בעקבות עבודתה בתוכנית "כוכב נולד" ונוצר קשר בין אדם לאטדגי, שהפך לאמרגנו. בין אטדגי לאדם סוכם כי האמרגן יקבל 30% מהכנסותיו של אדם וזה יעביר אליה מחצית מהכנסות אלו (15% מכלל ההכנסות של אדם). בתחילת 2010 נתגלעה בין צנעני לאטדגי מחלוקת בנוגע לחלוקת ההכנסות ביניהם. כתוצאה מכך ביקש אטדגי להשתחרר מייצוגה של צנעני ולקנות את חלקה בהכנסותיו של עומר אדם.

עוד נאמר בכתב האישום המקורי, כי בחודש דצמבר האחרון פנו השניים לבורר שקבע כי ההסכם יישאר על כנו - אטדגי ימשיך לייצג את צנעני וימשיך להעביר אליה את חלקה מהכנסותיו של אדם. חרף הבוררות, סירב אטדגי לחתום על הסכם וכתוצאה מכך פנתה צנעני לאיש המוזיקה הים-תיכונית ירון אילן, וביקשה ממנו שיקשר בינה לבין העבריין שלום דומרני, חברו של אילן, במטרה שזה יפעל לפתרון הסכסוך.

לאחר מכן נפגשו דומרני, צנעני ואילן בביתו של דומרני ושוחחו על הסכסוך. עוד נטען באישום המקורי כי צנעני איבדה את אמונה באטדגי וסברה כי אינו מדווח לה על הכנסות האמתיות של אדם, לכן ביקשה שבנה אסף לביא-צנעני יעבוד בצמוד לאטדגי כדי שייפקח על עבודתו עם אדם. עוד סברה צנעני כי אטדגי איננו מתייחס בצורה ראויה לב?נה, אינו נותן לו ולמקורביה כרטיסים חינם להופעות ומעדיף לקדם את אדם על פניה. בעקבות זאת, נכתב באישום, החליטה צנעני לפנות למיכאל חזן אותו הכירה כאדם "המזרה אימה על כל סביבתו" ו"עוקר שיניים לפרנסתו", וזאת בכדי ש"ישמש לה גב" בסכסוך מול אטדגי.

עוד על פרשת מרגול:

ההסכם, הבוררות והסחיטה - כך הסתבכה מרגלית צנעני
כתב האישום המקורי נגד צנעני: "נהגה כאחרון העבריינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully