וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים לנאמן: סייע לרופא שהורשע בדיבה בפרשת א-דורה

טל שלו, כתבתנו המדינית

21.11.2011 / 14:53

השרים ליברמן ואדלשטיין פנו לשר המשפטים בבקשה למצוא מנגנון שיאפשר סיוע כלכלי לד"ר יהודה דוד שהורשע בפריז בהוצאת דיבתו של אביו של מוחמד א-דורה. דוד חשף את תיקו הרפואי של א-דורה ואמר כי הציג טענות שווא לגבי פציעתו בתקרית בשנת 2000

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ושר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, פנו במכתב רשמי היום (שני) לשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה שיסייע במציאת פתרון שיאפשר קידום תהליך גיוס כספים, על מנת לסייע לד"ר יהודה דוד בתשלום הוצאותיו המשפטיות, עקב הרשעתו בבית המשפט בצרפת על הוצאת דיבה הנוגעת לפרשת מוחמד א-דורה.

בית משפט בפריז הרשיע בדצמבר האחרון את הרופא הישראלי, ד"ר דוד, בפגיעה בשמו הטוב של ג'מאל א-דורה, אביו של מוחמד א-דורה. מוחמד א-דורה בן ה-12 הפך לאחד מסמלי האינתיפאדה השנייה, לאחר שנורה למוות בספטמבר 2000 במהלך תקרית ירי בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים בנצרים, ובתחנת טלוויזיה צרפתית נטען כי הילד נהרג מאש צה"ל. לפני כשלוש וחצי שנים, במסגרת תביעה אחרת, קבע בית משפט לערעורים בפריז כי ייתכן והצילומים שהוצגו בכתבה סולפו.

מספר חודשים לאחר תביעה זאת בשנת 2008, התראיין ד"ר דוד לשבועון יהודי בצרפת ולרשת הטלוויזיה הגרמנית-ממלכתית, שם חשף את תיקו הרפואי של א-דורה האב אותו ניתח ב-1994 בבית החולים שיבא בתל השומר. ד"ר דוד אמר אז בראיונות כי בניגוד לטענתו של א-דורה, כי נפצע בידו בעת התקרית מירי חיילי צה"ל, הפציעה התרחשה כבר ב-1992. בעקבות הדברים הגיש א-דורה תביעה נגד ד"ר דוד על כך שהפר את חובת הסודיות הרפואית וכן על הוצאת דיבה.


בתום הדיונים בתביעתו של א-דורה נגד ד"ר דוד, פסק בית המשפט נגד ד"ר דוד, וקבע כי עליו לשלם קנס כספי בסך 1,000 יורו. ממכתבם של ליברמן ואדלשטיין עולה כי ד"ר דוד פנה למדינה בבקשה לקבל סיוע כספי במימון הוצאות המשפט, שלדבריו הגיעו ל-70 אלף יורו.

"פרשת א-דורה פגעה קשות וללא סיבה אמיתית בשמה הטוב של מדינת ישראל", כתבו ליברמן ואדלשטיין במכתבם לשר המשפטים נאמן, והוסיפו כי "אנו סבורים שיהיה זה נכון וראוי שמדינת ישראל תסייע במימון עלויות ההגנה של ד"ר דוד". עוד כתבו השרים, כי עמדה זו מקובלת על מרבית משרדי הממשלה וכי נערכו מספר התייעצויות בין-משרדיות, גם עם משרד המשפטים, לגבי אופן הסיוע, אך לטענתם למרות עמדה זו "לא נמצא עדיין המנגנון המשפטי-כספי שיאפשר זאת".

באפריל האחרון הודיעו המשנה לראש הממשלה, משה בוגי יעלון, והשר יולי אדלשטיין לרופא כי המדינה תממן עבורו הוצאות משפט, זאת לאחר שהיועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה חתמה על חוות דעת חיובית המאפשרת להעביר תקציבים לעורכי הדין ששכר. אך למרות ההחלטה, מתן הכספים טרם יצא אל הפועל.

"מאחר והחלטה בנושא מתעכבת כבר חודשים רבים, ולאור החשיבות שבסיוע לד"ר דוד נודה לסיועך במציאת פתרון מהיר לסוגיה", ביקשו ליברמן ואדלשטיין מנאמן. כמו כן ציינו שאם לא יימצא פתרון על ידי הדרגים המקצועיים, בכוונתם להביא את הנושא להחלטת הממשלה "שתמצא דרך לסייע למי שנלחם על שמה הטוב של מדינת ישראל".

עוד בנושא:

משפט א-דורה: רופא ישראלי הורשע בהוצאת דיבה
השר ליברמן: אבקש לממן הגנתו של יהודה דוד בצרפת
האיש שהאשים ערוץ צרפתי בביום כתבה על מוחמד א-דורה מחכה לפסק דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully