וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין למתמחים: נמקו עד מחר מדוע נעדרתם מהעבודה

גלעד גרוסמן

16.11.2011 / 20:37

בית הדין הארצי לעבודה הורה לרופאים המתמחים לנמק עד מחר מדוע הם אינם מתייצבים למשמרותיהם ומבזים את בית המשפט - חרף צווי המניעה שהוצאו נגדם. במקביל, תידון עתירתם בבג"ץ

ערן גילווארג

החזית בין המדינה לרופאים ולבתי החולים מתעצמת: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, קרא הערב (רביעי) למתמחים לשוב לאלתר לעבודתם, ואמר כי אם לא יעשו כן, הם מבזים את בית המשפט. במקביל, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, הורתה למתמחים לנמק עד מחר ב-13:00 מדוע הם נעדרים מהעבודה חרף צווי המניעה שהוצאו להם. במקביל, תידון בבג"ץ עתירה שהגישו כמה רופאים ואזרחים נגד תנאי עבודתם, ונגד ההסכם שחתמה המדינה עם הרופאים.

קודם לכן, זומן סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, פרופ' שמעון רייסנר, לשימוע במשרד הבריאות בירושלים. השימוע צפוי להיערך מחר בצהריים. הבוקר הודיעה הנהלת בית החולים שלא תוכל להיענות להנחיית משרד הבריאות לפטר מיידית עשרה רופאים מומחים שהגישו אתמול את התפטרותם על רקע התנהלות המדינה בסוגיית הרופאים המתמחים, אשר אמורה להיכנס לתוקפה רק בעוד כחודש. מלשכת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נמסר כי "משרד הבריאות ישקול, ידון ויחליט מה לעשות עם העובדה שהוראת משרד הבריאות להנהלת בית החולים לא בוצעה בשלב זה. סגן השר ליצמן הולך לוודא שהוראת המשרד מבוצעת כחוק, ולפי זה נראה מה יהיה".

מערכת הבריאות בקריסה - כותרות אחרונות
משרד האוצר על הרופאים: קבוצת גרילה שיצרה אנרכיה
רמב”ם הושבת עד 10:00; ההנהלה מסרבת לפטר רופאים
משרד הבריאות: ”התפטרות המומחים - קריסת מערכות”

רופאי רמב"ם מזהירים: "לא נוכל לנהל כך את ביה"ח". ערן גילווארג
הפרקליטות טוענת כי הם מבזים את בית הדין. הרופאים המתמחים/ערן גילווארג

מוקדם יותר החליט משרד הבריאות לפטר באופן מיידי את עשרת הרופאים הבכירים בבית החולים רמב"ם בחיפה, שביקשו להתפטר בתוך כחודש במחאה על התנהלות המדינה בסוגיית הרופאים המתמחים. הנהלת המרכז הרפואי הגדול בצפון הודיעה כי היא דוחה את הנחיית המשרד, ובהודעה מטעמה נמסר כי "הדבר יהווה פגיעה קשה בטיפול בחולים, ולפיכך אינה יכולה להיענות להנחיה זו. מדובר ברופאים העובדים בבית החולים שנים רבות, בהם מנהלי מחלקות ומרכזי תחומים חיוניים". הבוקר גם הושבתה העבודה בבית החולים באופן סמלי לשעתיים, עד השעה 10:00, והדבר הביא להגברת העומס, הרב גם כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ליצמן לא יודע על מה הוא מדבר"

הבכירים שהתפטרו אתמול לא לבד – הבוקר הצטרפו אליהם רופאים בכירים נוספים, ומספר המבקשים לעזוב אותו נאמד כיום בכמאה. מנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים, ד"ר אירית מרטיק, הגישה יחד עם בעלה, פרופ' שמעון מרטיק, המשמש כמנהל המחלקה האורולוגית במוסד, את התפטרותה. בהתייחסותה לסגן שר הבריאות ליצמן, אמרה ד"ר מרטיק כי "יש לנו תחושות מאוד קשות, תחושות שמדובר באדם שלא מבין במה מדובר, שלא מבין עם אילו אנשים הוא עובד. הוא בעצם פיטר אותנו בצורה הזו – והכריז מלחמה במקום לרדת מהעץ ולנסות לפתור בעיות אמיתיות ובוערות. הוא הכריז מלחמה. אני לא מבינה מאיפה הוא מתכוון לייבא את כל הרופאים. אולי בחברות כוח אדם. יש תחושה שמנסים לסתום את הפיות שלנו, גם מצד משרד הבריאות וגם מצד משרד האוצר".

החזית מול רמב"ם היא לא היחידה בין המדינה לרופאיה. פרקליטות המדינה הגישה בצהריים לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה להורות לכל הרופאים המתמחים לשוב לאלתר לעבודתם הסדירה בבתי החולים. לטענת הפרקליטות, התפטרות הרופאים מהווה ביזיון של החלטות קודמות של בית הדין.

החזית השלישית שפתחה המדינה מול הרופאים היא זו המתנהלת מעל גלי האתר: הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין, תקף הבוקר את הרופאים המומחים הבכירים שהגישו מכתבי התפטרות ואת הרופאים המתמחים, שהחריפו את מאבקם. על רקע אסיפת המחאה בבית החולים רמב"ם, אמר לוין לגלי צה"ל כי "ביממה האחרונה מתנהלת פה אנרכיה, קבוצת גרילה מנסה לפרק את ההסכם. צריך לתת למי שרוצה להתפטר לעשות זאת, אך בהדרגה, כדי לא למוטט את מערכת הבריאות".

(עדכון קודם: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully