וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב פיטבול תקף שני נערים מהצפון ופצע אותם קשה

קובי מנדל

7.11.2011 / 16:06

הכלב רחרח סביב מוחמד בן ה-12 ואז תקף אותו. איברהים בן ה-18 חש לעזרתו, אולם הותקף בעצמו: "ידעתי מיד שאני חייב לעזור - או שהילד ימות", סיפר. "הכלב היה יכול להרוג אותו"

שני נערים מהצפון ננשכו אתמול (ראשון) על ידי כלב משוטט ופונו לבית החולים בנהריה במצב קשה. מוחמד תיתי, בן 12, סיפר כי בדרך חזרה לביתו בכפר בענה הסמוך לכרמיאל עבר ליד חורשה, והבחין בכלב, מסוג פיטבול, מתקרב אליו. "אני זוכר שהוא רחרח מסביבי - ואז תקף אותי", אמר מוחמד, שעדיין מאושפז בבית החולים עם פצעים קשים בכל חלקי גופו. "בתחילה לא הבנתי מה קורה, ואז ניסיתי להשתחרר ממלתעותיו ללא הצלחה", סיפר.

נער אחר המתגורר בסמוך, איברהים כריים, בן 18, חלף במקום וחזה במתרחש. "אני וחבריי נסענו ברכב ופתאום ראיתי כלב גדול מתנפל על הילד. ידעתי מיד שאני חייב לעזור - או שהילד ימות", סיפר. "מיד עצרנו את הרכב, וניסיתי להבריח את הכלב", אמר. במהלך ניסיונותיו להציל את מוחמד ממלתעות הפיטבול, נפצע איברהים בידיו וברגליו, ופונה גם הוא לחדר המיון במצב קשה.

מנהל מחלקת אורתופדיה בבית החולים "לגליל מערבי" בנהריה, פרופ' גרשון וולפין, אמר היום כי "לילד נגרם נזק רב בעצם האמה וברקמות השריר והעור. הוא נכנס לניתוח, ושם ייצבנו את מצבו, אך הוא יזדקק לטיפול אנטיביוטי ולטיפולים נוספים בעתיד". פרופ' וולפין הוסיף כי הנער השני נפגע אף הוא בצורה חמורה: "הוא אושפז במצב קשה עם פגיעה בברכיו, שיני הכלב עברו דרך מפרק הברך וגרמו דימום ניכר - וסכנת זיהום". לדבריו, הנער צפוי לעבור ניתוח לשיקום הברך והיד, ויזדקק לטיפולים נוספים בהמשך.

התקנות הוחמרו בשנים האחרונות

אמו של מוחמד, סימה, שחזרה היום את רגעי האימה: "אני לא יודעת מה היה קורה אם איברהים לא היה עוזר לו, ומגרש את הכלב. אני חושבת שהכלב היה יכול להרוג אותו. איברהים גיבור, ואני מודה לו על עזרתו", אמרה. מוחמד ואיברהים נפגשו היום, לראשונה מאז המקרה, בחדר שבו מאושפז מוחמד, במחלקת כירורגיית ילדים. "אני חב את חיי לאיברהים", אמר מוחמד, "אני מודה לו שבא לעזור לי, ואני מקווה שיבריא מהר".

למרות שבשנים האחרונות נכנסו תקנות מחמירות בכל הנוגע לפיקוח, לייבוא ולאחזקה של כלבים מסוכנים, בעקבות מקרים בהם נשכו כלבים מסוכנים עוברי אורח, עדיין לא ניתן למנוע אירועים כאלה באופן גורף. "הציבור מתבקש לגלות ערנות, ולא להתקרב לכלבים משוטטים", הבהירו בבית החולים. מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, אמר: "במזל, המקרה הזה נגמר בפציעה בלבד ולא בפיקוח נפש. יש לזכור שנשיכות של בעלי חיים, במיוחד כאלה שאינם מאולפים, יכולות להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. יש לנקוט באמצעי זהירות בפגישה עם חיה משוחררת". מפקד משטרת תחנת כרמיאל, סגן ניצב רמי ניימרק, אמר כי חוקרי התחנה בודקים את נסיבות האירוע.


עוד בנושא:
פיטבול תקף בן שנתיים וניצל ע"י רוטווילר
שתי ילדות ננשכו על ידי כלבים מסוכנים
השופט קבע: הילדים אשמים שהכלב תקף אותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully