וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמוד אחמדינג'ד: "לא נרשה לאף אחד לפגוע בנו"

7.11.2011 / 4:35

על רקע הדיווחים על אפשרות לתקיפת מתקני הגרעין באירן על ידי ישראל, ולקראת פרסום דו"ח האו"ם על הגרעין האירני, הגיב נשיא אירן להאשמות המערב ואמר כי "על הציונים לחדול מלהתקיים"

"ארצות הברית מפחדת מהיכולות האירניות, אך אנחנו לא נרשה לאף אחד לפגוע בהן" - כך אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד בראיון לעיתון המצרי "אל-אכבאר", המתפרסם היום (שני). בראיון הגיב הנשיא האירני על האשמות מדינות המערב נגדה, ובראשן ארצות הברית וישראל, על רקע פרסומו הקרב של דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הצפוי לשפוך אור על ממדי תכנית הגרעין האירנית.

לקראת תקיפה באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צרפת: תקיפה באירן תגרום ל"אי יציבות קשה"
אירן: "דו"ח סבא"א המתוכנן - חסר בסיס ומפוברק"
ברק: "כרגע לא דנים בפעולה צבאית נגד אירן"
"ארצות הברית חוששת שישראל תתקוף צבאית את אירן"

"אכן, יש לנו יכולות צבאיות שהן שונות משל כל מדינה אחרת באזור", אמר אחמדינג'ד. "אנחנו מתחזקים ולכן יש ביכולתנו להתחרות עם ישראל והמערב, ובפרט עם ארצות הברית". למרות הרמיזות, הנשיא האירני חזר והכחיש הטענה כי אירן לא מחזיקה בנשק גרעיני. "זאת דווקא ישראל המחזיקה ב-300 ראשי נפץ גרעיניים. אירן מעוניינת להחזיק בטכנולוגיות גרעיניות אך ורק למטרות שלום. ארצות הברית מכנה אותנו, יחד עם סוריה, חמאס והחיזבאללה, כציר הרשע כדי להציל את הישות הציונית. אך על הציונים לחדול מלהתקיים".

אחמדינג'ד הגיב גם על הטענה האמריקאית שאירן עומדת מאחורי קנוניה לחסל את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון הבירה באומרו כי "אירן היא הדבר הרחוק ביותר מעצם המחשבה על על ביצוע פשעים כאלה, אך ארצות הברית תמיד ממציאה קנוניות נגד אירן. האמריקאים מפחדים מכל חברות בינינו ובין הסעודים, ולכן היא מסיתה ויוצרת חילוקי דעות בינינו. כדי לעצור את ארצות הברית אנחנו חייבים לחזק את הקשרים בינינו ואנו מוכנים לכך".

באחרונה התרבו הדיווחים על כך שישראל שוקלת לתקוף את מתקני הגרעין באירן, להם נוספו התבטאויות חריפות של בכירים בארצות הברית, באירופה ובישראל נגד תכנית הגרעין האירנית, לקראת פרסום דו"ח סבא"א העוסק בה. דבריו של אחמדינג'ד מצטרפים לדברים שאמר שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, ביום שבת האחרון עד הדו"ח. "המסמכים הללו הינם חסרי בסיס ומזויפים", אמר סאלחי במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם שר החוץ של בורונדי בטהרן, והוסיף כי אם סבא"א אכן תפרסם את המסמכים, תוטל בספק מידת עצמאותה וחוסר הפניות שלה. לדבריו, "כולם יבינו כי הסוכנות מושפעת על ידי כמה מהמעצמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully