וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לאזרח: אילו שירותים יושבתו הבוקר?

באוניברסיטאות, בבתי החולים, באוטובוסים, בבנקים ובבורסה - השביתה הכללית המתוכננת להבוקר צפויה לשבש במידה ניכרת את חיי האזרחים. וואלה! ריכזה את כלל השירותים שצפויים לשבות

בית הדין הארצי לעבודה הכריע היום (שני) כי השביתה הכללית תימשך רק עד 10:00 בבוקר . וואלה! ריכזה את כלל השירותים שצפויים לשבות בשעות אלו.

עוד על השביתה הכללית
רגע לפני השביתה: שטייניץ ועיני נפגשים בבית הדין
עיני: האוצר הילך אימים על נתניהו בנושא עובדי הקבלן

התחבורה הציבורית

עובדי חברות "אגד" ו-"דן", ישבתו, וישביתו עימם את כלל הקווים. חברת דן גייסה גמלאים ועובדים שלא נוהגים בשגרה ויפעילו את הקווים במתכונת מצומצמת. גם עובדי רכבת ישראל ישבתו.

רכבת ישראל בשביתה, מאי 2011. שי אוקנין
כאן שביתה. תחנת רכבת בשביתה קודמת/שי אוקנין

נתב"ג

נמל התעופה בן גוריון יושבת החל משעה 08:00. ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים להתעדכן מול חברות התעופה השונות ובאתר הרשות לגבי זמני הטיסות. כמה מהטיסות הוקדמו בניסיון להמריא בטרם סגירת הנמל, וההמלצה לנוסעים היא להגיע כ-4 שעות לפני מועד הטיסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נמלי הים

בנמלי הים בחיפה ובאשדוד לא תהיה פריקה וטעינה של מטענים. בכך למעשה נסגר אחד משערי הכניסה העיקריים לישראל של סחורות ומוצרים.

מערכת החינוך

הסייעות המועסקות על ידי הרשויות המקומיות בגני הילדים ישבתו, ומכאן שהם יופעלו רק במידה והורים יתנדבו להחליפן. הלימודים בבתי הספר יתקיימו, אך עובדי המנהלה והניקיון ישבתו, ולכן צפויים שיבושים בתפעול השוטף של בתי הספר.

הלימודים בכלל האוניברסיטאות, מלבד הטכניון, יושבתו, בשל שביתת עובדי המנהלה, הסגל הבכיר, הזוטר והסטודנטים. בנוסף לאוניברסיטאות, יושבתו הלימודים בחלק מהמכללות, ובכלל זאת: סמינר הקיבוצים, ספיר, שנקר, בצלאל, אורנים, תל חי, אוהלו ואחווה.

המערכת הפיננסית

לראשונה, יצטרפו לשביתה גם הבנקים, שלא יהיו פתוחים לקהל. גם הרשות לניירות ערך תהיה סגורה, ולא תהיה פעילות בבורסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם כאן שביתה. אוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרדי הממשלה

משרדי הממשלה השונים, לרבות לשכות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, מנהל מקרקעי ישראל, רשות ההגירה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - ייסגרו. גם במשרד החוץ ובמשרד הביטחון ישבתו, והפעילות תשובש.

בריאות ורפואה

בתי החולים הממשלתיים והעירוניים יעבדו במתכונת חירום בלבד, ובמגן דוד אדום יענו רק לקריאות חירום והצלת חיים.

בית חולים איכילוב. שרון בוקוב
יושבת אף הוא. בית החולים איכילוב בתל אביב/שרון בוקוב

מערכת המשפט

הדיונים באולמות המשפט צפויים להתקיים כסדרם, אך ייתכנו שיבושים בלוח הזמנים עקב מחסור בקלדניות. דיוני ועדות השחרורים בבתי הכלא מעשיהו, השרון וצלמון יתקיימו כסדרם. קבלת הקהל במזכירויות תתקיים ככל הניתן, אך ייתכנו שיבושים בפעילות המזכירות עקב מחסור בכוח אדם. פרקליטי המדינה לא ישתתפו בדיונים, למעט במקרים חריגים שתאשר ועדת החריגים של הארגון. ניתן להתעדכן בשינויים במרכז המידע של בתי המשפט בטלפון 077-2703333.

רשויות מקומיות

עובדי העיריות בתל אביב, בירושלים ובחיפה, ישבתו, ולא יסופקו שירותים לאזרחים, מלבד שירותי חירום. על כן, לא יתבצע פינוי אשפה, ולא יחולקו דו"חות.

גרר בתל אביב. שרון בוקוב
אולי גם חדשות טובות? פקחי החניה בתל אביב לא יחלקו דו"חות/שרון בוקוב

גופים נוספים

חברת החשמל תפעל במתכונת שבת ועובדיה יעכבו טיפול בתקלות. השביתה תכלול גם את מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, תיאטרון הבימה, הקאמרי ובית לסין, הטלוויזיה החינוכית, קרן קימת לישראל, רשות הטבע והגנים ומפעל הפיס. בז"ן, חברת החשמל וחברת מקורות יעבדו במתכונת שבת.

ויצ"ו מבקשת להודיע לציבור ההורים כי במידה ותוכרז מחר שביתה כללית במשק, יושבתו גם מעונות היום שבניהולה. לעומת זאת, מעונות היום הנמצאים ביישובי הדרום, שנסגרו בשבוע שעבר עקב המצב הביטחוני, יופעלו כרגיל. ואלו הם שמות הישובים: באר שבע, שדרות, נתיבות, אשקלון, אשדוד, קרית מלאכי, יבנה וקרית גת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully