וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל מעל שמי המרכז

2.11.2011 / 10:15

גורמים במשרד הביטחון אישרו כי ישראל ביצעה ניסוי של שיגור מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים. הטיל הותיר אחריו שובל לבן ארוך, ולדברי מומחים מדובר בטיל המסוגל להגיע לטווחים ארוכים

רמז לאירן? גורמים במשרד הביטחון אישרו הבוקר (רביעי) כי ישראל ביצעה לפני זמן קצר ניסוי של שיגור מערכת הנעה רקטית מבסיס פלמחים. לדברי הגורמים, הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון מזה זמן רב, בוצע כמתוכנן והסתיים בהצלחה. לדעת מומחים, אין מדובר בשיגור לווין לחלל, אלא בטיל שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים מאוד. אזרחים שחזו בשיגור טענו כי הטיל הותיר אחריו שובל לבן ארוך בשמיים.

האם ישראל צריכה לתקוף באירן? הצביעו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדעת מומחים, אין מדובר בשיגור לווין לחלל, אלא בטיל שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים מאוד. הטיל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי פרסומים זרים, מחזיקה ישראל מאגר של טילים בליסטיים מסוג "יריחו" המסוגלים להגיע למרחקים ארוכים, גם עד אירן. כמו כן, העתונות הזרה פרסמה בתחילת שנת 2008 נתונים אודות ניסוי שביצעה ישראל בטיל הנחשב למתקדם ביותר ובעל ראש קרבי גדול, ככל הנראה מסוג "יריחו 3".

הניסוי עורר בהלה בקרב תושבי המרכז. תושבים באזור אשדוד וגן יבנה, הבחינו בשובל שהותיר אחריו הטיל וחששו מכך שמדובר ברקטה ששוגרה למרחק גדול במיוחד שאליו טרם הגיעו הרקטות מרצועת עזה.

הניסוי נערך על רקע דיון ציבורי סוער באפשרות של תקיפה ישראלית באירן. אתמול התייחס שר הביטחון אהוד ברק במרומז לאפשרות זו ואמר כי "אחד הדברים הבולטים שעולה מתוך התבוננות במזרח התיכון בשנה האחרונה הוא המסקנה שיכולים להיווצר במזרח התיכון מצבים בהם מדינת ישראל תצטרך להגן על האינטרסים שלה ולעמוד על דברים שחיוניים לה בעצמה מבלי שיכולה להישען בהכרח על כוחות אזוריים או אחרים לסייע לה".

על פי ההערכות, עוד לפני שהחלטה על תקיפה באירן תובא לאישור שרי השמינייה ינסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את התנגדותם העקרונית של שרי השמינייה שהתנגדו בעבר לתקיפה בהם משה (בוגי) יעלון, בני בגין, דן מרידור ואלי ישי. יצויין כי טרם התקיים דיון של שרי השמינייה בנושא.

השתתף בהכנת הידיעה: רמי שני

עוד באותו נושא
בגין תוקף: "ההדלפות על אירן - מסע הפקרות"
ברק במסר לאירן? "נגן על האינטרסים גם לבדנו"
דו"ח בבריטניה: ישראל משפרת יכולתה הגרעינית

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully