וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט לבג"ץ: לא לעכב את שחרורו של גלעד

גלעד גרוסמן

16.10.2011 / 16:30

במטרה לסייע למדינה בעתירות נגד העסקה לשחרורו של גלעד שליט, ביקשו בני משפחתו להשיב בעתירות שהגישו משפחות קורבנות טרור נגד העסקה עם חמאס. העתירות יידונו מחר בבג"ץ

משפחת שליט ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט העליון להצטרף כמשיבה לעתירות שהוגשו נגד העסקה לשחרור החייל החטוף בעזה, גלעד שליט, שידונו מחר בבג"ץ. בכך מנסים במשפחת שליט לסייע למדינה בהגנה על עסקת החילופים, למול שלוש העתירות שהוגשו לבג"ץ: האחת על ידי בני משפחת סחיווסחורדר, ששכלה חמישה מבניה בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2001, האחרת על ידי תושבת ירושלים בשם רונית תמרי, והשלישית, שהוגשה כבר ביום שישי, על ידי ארגון משפחות נפגעי הטרור אלמגור.

בפנייתם לבג"ץ כותבים אביבה ונעם שליט כי הם עם כאבן של המשפחות שבניהן ובנותיהן נפגעו בפעולות טרור ואף מציינים כי הם משפחה שכולה בעצמם, לאחר שנעם שליט איבד את אחיו התאום במלחמת יום הכיפורים. אולם, הם אינם יכולים להסכים לעיכוב נוסף בשחרורו של גלעד שכן מדובר בפיקוח נפש.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
נעם שליט במצפה הילה: ”גלעד בריא ושלם? אינשאללה”
אמו של רכז שב”כ שנרצח: ”אין לנו זכות להביע דעה”
מרואן ברגותי על העסקה: ”הופתעתי שאני לא ברשימה”
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
שתי עתירות נוספות הוגשו לבג”ץ נגד עסקת שליט

נעם שליט, מחוץ לבית המשפחה במצפה הילה, מחכים לבואו של גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
רוצה להשיב בעתירות נגד המדינה. נעם שליט/אדריאן הרבשטיין

בבקשה להצטרף כמשיבים לעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין גלעד שר ואמיר קדרי, נכתב כי בני המשפחה ניהלו מאבק עיקש להשבת בנם מאז שנחטף ביוני 2006 והכפיפו עצמם להחלטות המוסדות המוסמכים במדינה גם בשעה שחלקו על עמדות הממשלה וסברו כי ניתן היה בזמנים מסוימים לעשות יותר כדי לזרז את המשא ומתן.

עוד נכתב כי הממשלה הנוכחית דחתה בעבר גרסאות אחרות של העסקה הנוכחית וגרמה סבל רז למשפחה, אולם עתה הגיעה עת ייחודית שבה ניתן להביא לשחרורו של גלעד מהשבי. בני המשפחה מציינים כי הביקורות שנשמעו על העסקה, מהצד הפלסטיני, מראות כי מדובר בהסכמות פגיעות ושבירות וכל שינוי עלול להביא לביטול העסקה. "לאחר שממשלת ישראל החליטה כי עסקה זו כפי שהיא נכונה וראויה היא למדינת ישראל – שוטחת בזה משפחת שליט בקשה אשר בצדה דרישה מוסרית מן המעלה הגבוהה ביותר: בקשה ודרישה אישית של האם אביבה, בקשה ודרישה אישית של האב נעם, בקשה ודרישה אישית של האח יואל ובת זוגו יערה, של האחות הדס, של הסב צבי ושל כל יתר בני המשפחה, שבית המשפט לא ייעתר לכל שינוי או דחייה של העסקה", נכתב בעתירה.

בעתירת משפחת סחיווסחורדר דורשים בני המשפחה לבטל את שחרורה של אחלם תמימי, שנידונה ל-16 מאסרי עולם לאחר שהורשעה בהסעת המחבל המתאבד למסעדה בה נרצחו בניה, ולקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים. רק ביום שישי האחרון נעצר בן המשפחה שבואל סחיווסחורדר, לאחר שהשחית את האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר במקום הירצחו בתל אביב. הוא שוחרר כעבור זמן קצר בערבות.

"נגד שחרור סיטונאי של רוצחים"

"אחלם תמימי ביצעה את הפיגוע לאחר תכנון מוקדם ומוקפד שכלל תצפיות וביקורים במסעדת סבארו", נכתב בעתירה. "תמימי, לא מש החיוך מפניה מאז ועד היום. רק פעם אחת, כשנשאלה אם היא מתחרטת על המעשה ענתה לכתב תקשורת ישראלי כי היא עצובה שלא הצליחה להרוג יותר יהודים מאשר ה-15 שרצחה". לטענת בני המשפחה, ההחלטה לשחרר את תמימי בלתי סבירה, ויש לעכב את ביצוע העסקה עד שמדינת ישראל תקבע קריטריונים ברורים לשחרור האסירים הביטחוניים אותם היא מתעתדת לשחרר, ולא לשחרר ב"שליפה מהמותן".

תמרי, שהגישה את העתירה השנייה, דורשת להסיר מרשימת האסירים שישוחררו 29 מחבלים עם "דם על הידיים". "עסקה זו מורידה את מדינת ישראל על הברכיים בפני ארגון טרור קיצוני ותבוסה למדינת ישראל במלחמתה בטרור ומוחקת את כל ההישגים שהיו לישראל עד כה במלחמתה זו", נכתב בעתירה. "מדובר בנטילת סיכון גבוה ביותר ובעצימת עין מצד הממשלה לגבי המחכה לנו בפתח אם מפלצות אלו ישוחררו וכאילו לא למדה הממשלה מאומה מתוצאות השחרורים הקודמים ולא הפיקה לקחים מכך שמרבית המחבלים חזרו למעגל הטרור".

כבר ביום שישי הגיש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" עתירה בנושא. בעתירה דרשו המשפחות השכולות להוציא צו על תנאי שיעכב את ביצוע העסקה, זאת בכדי לאפשר לארגון לבחון לעומק את זהות 1,027 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר בעסקה. העתירה הוגשה נגד "עצם ההחלטה של שחרור סיטונאי של רוצחים". יו"ר אלמגור, מאיר אינדור, הסביר לוואלה! חדשות לאחר הגשת העתירה כי עד השלמת העסקה המתוכננת ליום שלישי הקרוב לא יספיק הארגון לערוך בחינה מדוקדקת של שמות האסירים שישוחררו, המעשים שעשו, והדבר יקשה על גיוס המשפחות ששכלו את יקיריהן בכדי לעתור נגד העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully