וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני: "חלקנו בעסקת שליט מעורר גאווה"

ראש סוכנות הביון הגרמנית, ה-BND, אמר בראיון לטלוויזיה המקומית כי אנשי הארגון הטובים ביותר נשלחו לסייע בגיבוש העסקה לשחרור גלעד שליט. "שלחנו מומחים למזרח התיכון"

"סוכניו הטובים ביותר של ארגון ה-BND נשלחו למשימת התיווך בגיבוש העסקה לשחרור גלעד שליט", כך אמר היום (שישי) ראש ארגון הביון הגרמני, ארנסט אורלאו. לדברי אורלאו, "ה-BND מנוסה מאוד במילוא תפקידים מסוג זה". בראיון לטלוויזיה הגרמנית אמר אורלאו כי הסוכנים שנשלחו היו מומחים לענייני המזרח התיכון. "אם הושגה התוצאה ושליט יחזור לבית הוריו לאחר חמש וחצי שנים, זה מאוד משמח. ואם לגרמניה יש חלק בכך, זה גורם לנו לגאווה רבה", אמר אורלאו.

עסקת שליט - סיקור מיוחד בוואלה!

בזמן השבי: שליט הועבר לקבע והועלה לדרגת רב-סמל
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"
גרמניה או מצרים: למי יש להודות על עסקת שליט?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה אתמול לגרמניה על עזרתה בגיבוש העסקה. "אני מבקש להודות למתווך הגרמני ולקנצלרית, אנגלה מרקל, שתמכה בשליחותו כל הזמן", אמר. גם הנשיא פרס הביע תודה עמוקה לממשלת גרמניה, "שעשתה את החלק הראשון של העניין". מרקל עצמה, שהתה בביקור רשמי בווייטנאם עם קבלת הידיעה על העסקה, אך גורמים רשמיים גרמניים הקפידו להביע את שביעות רצונם מאישור העסקה, שיסודותיה הונחו בין היתר בתיווך גרמני אינטנסיבי בשנתיים האחרונות.

השליח המיוחד דוד מידן בחר במילה "מאסטר-פיס", לתיאור עבודתו של המתווך הגרמני, שעל פי פרסומים זרים הוא גרהרד קונרד, איש מודיעין גרמני ותיק, שבעבר ליווה את העסקה להשבת אלחנן טננבוים וגופות החיילים החטופים מהר דב, וכן איש המפתח שהוביל לעסקת רגב וגולדווסר. בחוגי המודיעין בגרמניה הוא אף זכה לכינוי "מר חיזבאללה", בשל עבר מפואר של שירות במזרח התיכון, שכלל שנים של שירות בביירות ובדמשק. קונרד נשאר באזור גם אחרי גיבוש עסקת רגב וגולדווסר, והחל להיות מעורב במגעים מול ישראל והחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully