וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוכלה מזימה אירנית להתנקש בשגריר הסעודי

11.10.2011 / 23:01

ארצות הברית מפנה האשמה חמורה כלפי אירן - כתב אישום הוגש נגד שני אירנים שתכננו לרצוח את שגריר סעודיה בוושינגטון. אחד החשודים נעצר, מצוד נערך אחר החשוד השני

מקורות רשמיים בממשל האמריקני האשימו היום (שלישי) את אירן בכך שניסתה להוציא לפועל מזימה לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון. על פי הדיווח, סיכלו הרשויות האמריקאיות מזימה של שני בני אדם שתכננו, על פי החשד, להתנקש בשגריר ערב הסעודית בארצות הברית, עדאל אל ג'בייר.

שר המשפטים האמריקאי אריק הולדר אמר כי אחד משני החשודים במזימה, מנסור ארבאבסיאר, בן 56, נעצר בסוף חודש ספטמבר בשדה התעופה JFK בניו יורק והודה בחשדות המיוחסים לו. ארבאבסיאר הוא אזרח אמריקאי ממוצא אירני. החשוד השני, גולם שקורי, אירני גם הוא, חשוד בחברות בארגון "עלית-קודס", המשתייך לצבא משמרות המהפכה האירניים. שקורי טרם נתפס ומצוד נרחב אחריו מתנהל כעת.

תוכניתם של השניים נחשפה בחודש מאי השנה כשארבאבסיאר פנה לסוכן סמוי של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים במקסיקו וביקש ממנו שיסייע לו להוציא את התוכנית לפועל. הסוכן העביר את המידע שבידיו לידי חוקרי הבולשת האמריקאית. על פי האישום ארבאבסיאר שילם לסוכן מקדמה בסך 100,000 דולרים עבור הסיוע.

בתגובה לפרסומים על כתבי האישום שהוגשו נגד השניים הכחישה אירן בתוקף את החשדות המיוחסים לה. "הרפובליקה האיסלמית האירנית דוחה מכל וכל את ההאשמות שמפנה כלפיה ארצות הברית, על פיהן זממה אירן להתנקש בשגריר הסעודי בוושינגטון והן מפוברקות" נאמר מוקדם יותר בערוץ הטלוויזיה האירני בשפה האנגלית מבלי להרחיב.

מזכירת המדינה הילרי קלינטון התייחסה לכתבי האישום ואמרה "אנו, בשיתוף עם חברינו ושותפינו ברחבי העולם, נשלח מסר חזק מאוד כי פעולות מסוג זה מהוות הפרה בוטה של הנורמות הבינלאומיות ויש לשים להן קץ". היא הוסיפה כי "הגיע הזמן לשלוח מסר לאירן ולבודד אותה מהקהילייה הבינלאומית".

עוד באותו הנושא

אירן: "המחאה בוול סטריט - תחילת האביב האמריקאי"
תם הסיוט: שוחררו אמריקאים שהורשעו בריגול באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully