וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לפנות מאחזים? לבנת מנסה להכשירם

פנחס וולף

9.10.2011 / 14:46

שרת התרבות והספורט ביקשה מראש הממשלה להקים צוות מומחים חיצוני שיבחן את הסדרת הבנייה על קרקעות פרטיות ביהודה ושומרון. "לא מדובר בהתיישבות פרועה במאחזים אלא בהתיישבות חוקית"

התשובה של הימין להוראת בג"ץ לפנות מאחזים - הקמת צוות מומחים חיצוני שיכשיר את הבנייה באותם מקומות: שרת התרבות והספורט, לימור לבנת ביקשה היום (ראשון) בישיבת שרינו, של שרי הליכוד, מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים צוות מומחים חיצוני שיבחן הסדרת הבנייה על קרקעות פרטיות ביהודה ושומרון.

"החלטת בג"ץ המורה להרוס בעוד זמן קצר 160 מבנים בכמה יישובים ביהודה ושומרון איננה מתקבלת על הדעת", אמרה לבנת. השרה ציינה כדוגמה את שכונת האולפנא בלב היישוב בית אל שהוקמה לפני 15 שנים בתמיכת הממשלה ובאמצעות מענקים ממשרד השיכון. לדבריה, "לא מדובר בהתיישבות פרועה במאחזים, אלא במשפחות שהתיישבו באופן חוקי. לא ייתכן שבתים של כאלף איש יהרסו, והם ימצאו עצמם ללא קורת גג".

לבנת הוסיפה כי "בחלק מהמקרים מדובר בקרקעות שאין להן דורש, ובמקרים אחרים מדובר בקרקעות שלתובעים שלהן לא ברור אם יש בכלל מסמכים המוכיחים את בעלות על הקרקעות. כך או כך, צוות מומחים חיצוני צריך לבחון את הנושא ולהציע פתרונות כולל אפשרות של הסדרת הנושא באמצעות פיצויים. התפקיד שלנו זה לא להיות בולדוזרים ולהרוס". בעקבות דבריה של השרה ביקש ראש הממשלה ממזכיר הממשלה צבי האוזר לטפל בנושא.

הצוות שמבקשת לבנת להקים אמור להיות הניגוד של הצוות שהקים ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בשנת 2004 בראשות עורכת הדין טליה ששון. הצוות של עורכת הדין ששון הוציא תחת ידיו את "דו"ח המאחזים" שעסק בפריסת המאחזים הבלתי חוקיים בגדה המערבית והוא משמש גם היום כטיעון משפטי נגד מאחזים בלתי חוקיים.

עוד באותו נושא
כדי להכשיר מאחז: 815 דונם הוכרזו כאדמות מדינה
הצעת חוק: רוצים להרוס מבנה בלתי חוקי? לא בלילה
במגרון מקווים: "מרץ 2012? נהיה כאן בקיץ הבא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully