וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: דן ארבל הודח בשל פגיעה בביטחון המדינה

שר החוץ ביקש להבהיר כי הדחתו של סגן שגריר ישראל בארה"ב לא קשורה להדלפה הנוגעת ל"זכות הציבור לדעת". לדברי ליברמן, "כדי לתקן ולשקם, נדרשו הרבה מאוד מאמצים"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (חמישי) להחלטה להדיח את סגן שגריר ישראל בוושינגטון דן ארבל מתפקידו. אתמול דווח כי ארבל הודח לאחר שהודה בהדלפה לעיתונאי בסוגיה ביטחונית. בראיון לקול ישראל טען שר החוץ ליברמן כי מדובר ב"פגיעה קשה בביטחון המדינה".

עוד בנושא:

הדיווח על הדחתו של סגן השגריר ארבל מתפקידו
בדרך למשבר? ישראל ביתנו נחושה נגד טרכטנברג
בלחץ ישראל ביתנו וש"ס: נדחתה ההצבעה על טרכטנברג

אביגדור ליברמן- הרמת כוסית ישראל ביתנו, ספטמבר 2011. מגד גוזני
"שאף אחד לא ייתמם". ליברמן/מגד גוזני

לדברי ליברמן, "שב"כ לא כפוף לשר החוץ וכשהוא מחליט לחקור משהו, הוא לא בא לרצות את הגחמות של משרד החוץ. החקירה הזאת כפופה ליועץ המשפטי לממשלה ומתבצעת תחת בדיקתו. לא מדובר על הדלפה בעניין של 'זכות הציבור לדעת', פה מדובר על פגיעה קשה בביטחון המדינה. שאף אחד לא ייתמם". ליברמן הוסיף כי "כדי לתקן ולשקם, נדרשו הרבה מאוד מאמצים והרבה מאוד דם, יזע ודמעות".

ליברמן התייחס גם לכישלונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיונו לאשר את מתווה דו"ח ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי-חברתי. מפלגת ישראל ביתנו הייתה בין מובילי ההתנגדות להצביע בממשלה על מתווה הדו"ח ובשל כך נאלץ ראש הממשלה נתניהו לדחות את ההצבעה לישיבת הממשלה הבאה. לדברי ליברמן, "בנושא של הזכאות לדיור, כפי שזה מנוסח כיום בדו"ח, זה פשוט לא מקובל עלינו. אמרתי לראש הממשלה ולשר האוצר שלא יכול להיות שמינו ועדה עם 16 איש, ואותי אף אחד לא שאל. אני לא יודע איך אפשר לקיים דיון בנושא כזה, כשאנשים לא יכולים להתעמק".

ליברמן הוסיף כי "אני חושב שהייתה פה תקלה, אמרתי את זה לראש הממשלה ובמידה רבה הוא הסכים. אנחנו לא מחפשים להתעמת עם ראש הממשלה ולפגוע בקואליציה וזה בניגוד למה שאומרים פרשנים: 'ליברמן רוצה להפיל את הממשלה', 'ליברמן מחפש בחירות' וכו'. אני אומר חד משמעית, אני רוצה שהבחירות יתקיימו במועדן בנובמבר 2013".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully