וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות

קובי דוד וניר יהב

3.10.2011 / 6:03

מסגד בכפר טובא זנגריה הוצת והכתובת "תג מחיר" רוססה עליו. כוחות כיבוי אש שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על הלהבות. בתגובה הודיעו תושבי הכפר כי יקיימו שביתת מחאה נגד המעשה

חשד ל"תג מחיר" בגליל: מסגד הוצת הבוקר (שני) ביישוב טובא זנגריה, והכתובת "תג מחיר" רוססה עליו. למסגד נגרם נזק כבד. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה. יש לציין שבשלב זה עדיין מדובר בחשדות, וכי נסיבות המקרה טרם הובררו. מפקד מחוז צפון ניצב רוני עטיה קיים הבוקר הערכת מצב בנושא עם גורמי ביטחון נוספים.

עוד בנושא:
תג מחיר בגדה: הושחתו 45 עצי זית של פלסטינים
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "הסוף קרב!"
שוב "תג מחיר": מאהל הוצת וכתובות נאצה רוססו בגדה
חשד ל"תג מחיר" נגד צה"ל: 13 כלי רכב הושחתו

הצתת מסגד בכפר טובא זנגריה, אוקטובר 2011. ג'יליס
המסגד שהוצת, הבוקר/ג'יליס

עטיה אף הודיע על הגברת הכוננות באזור ואמר כי כוחות משטרה גדולים יהיו פזורים בשטח על מנת למנוע הסלמה של המצב. כמו כן, הוחלט על הקמת צוות חקירה מיוחד לאירוע בשיתוף גורמי ביטחון נוספים.

עם היוודע דבר המעשה, הודיעו תושבי טובא זנגריה כי יקיימו היום שביתת מחאה בתגובה להצתת המסגד, שתכלול גם את כל בתי הספר ביישוב. מאות מתושבי הכפר הגיעו למסגד שהוצת והביעו את זעמם על מה שאירע. לדבריהם מדובר בפעולה "נפשעת, המעידה על השנאה והגזענות כלפי הערבים". מואזין המסגד, עות'מאן אל-הייב, אמר לאתר "אל-ערב": "איננו יודעים מי עומד מאחורי הפעולה הנפשעת הזו, אך לא נשתוק עליה. לא נוותר עד שנאתר את המציתים. זה המסגד היחיד בכפר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את הצתת המסגד ואמר כי "מדובר בפעולה הנוגדת את ערכיה של מדינת ישראל, לפיהם חופש הדת וחופש הפולחן הם ערכים עליונים. התמונות מזעזעות ומקומן אינו במדינת ישראל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נתניהו רתח מזעם כשראה את התמונות". ראש הממשלה הנחה את ראש השב"כ, יורם כהן, לאתר בהקדם את "האחראים לפשע", כהגדרתו.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה אף היא למקרה ואמרה כי "אם אכן מדובר בפעולת 'תג מחיר' - יש לגנותה בכל תוקף. שריפת מסגדים מנוגדת לערכיה של ישראל כמדינה יהודית. לא די להנהגה בישראל להיאבק על הכרה בישראל מבחוץ, היא חייבת לחנך על הערכים בבית פנימה - ערכים שמתנגדים בצורה הברורה ביותר לשריפת בתי תפילה כנקמה. אירועים חמורים מעין אלו מחייבים אותנו לחשבון נפש לאומי".

השתתף בהכנת הידיעה: פנחס וולף

לפניות לכתבים: קובי - davidkobi@walla.com, ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully