וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"

אריאל נוי

2.10.2011 / 10:35

מנכ"ל משרד הבריאות כינס מסיבת עיתונאים, בה התייחס למורכבות שתיווצר במהלך השבוע עם כניסת מכתבי ההתפטרות של מאות מתמחים לתוקפם. "חלק ממחלקות הנשים לא יקבלו חולות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, ערך הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים בה התייחס להיערכות לקראת כניסתם לתוקף של מכתבי הפיטורין שהגישו מאות מתמחים ועשרות רופאים מומחים. פרופ' גמזו אמר כי "באותם ימים קריטיים, 4-5 באוקטובר, ייכנסו חלק ממכתבי הפיטורין לתוקף. נקרא לציבור לא להגיע לבתי החולים, למחלקות בהן המערכת לא תוכל להתמודד. בבתי החולים רבין, איכילוב, וולפסון ואסף הרופא יהיו בעיות במחלקות הנשים ולכן לא נפנה לשם חולות".

פרופ' גמזו אף הזהיר קי קיים חשש לפגיעה בחיי אדם. לדבריו, "ככל שיחלפו הימים, בהחלט יש להניח שהמצב יגיע לקיפוח של חיי אדם. אנחנו לא משחקים בחיי אדם".

עוד בנושא:

התפטרות המתמחים תיכנס לתוקפה: נערכים לעומס
רופאים הפגינו בחיפה והתריעו מפני פיטורי המתמחים
מאות מתמחים הגישו מכתבי התפטרות: "לא נוותר"

מסיבת עיתונאים של הרופאים המתמחים לפני התפטרותם במכון גרטנר תל השומר, ספטמבר 2011. דרור עינב
מכתבי הפיטורין ייכנסו לתוקף באמצע השבוע. פרופ' גמזו במסיבת העיתונאים, היום/דרור עינב

פרופ' גמזו הוסיף כי "יש לנו חשש אמיתי משרידות מערכי האשפוז. התחושה הזאת של 'תנו לנו יום יומיים ונסתדר' קיימת, אבל צריך לראות את המערכת מעבר ליום יומיים. אנחנו נפנה לבית המשפט בבקשה להוציא צווי מניעה כדי להביא להתפטרות הדרגתית. המטרה היא ששליש מההתפטרות תקרה בבת אחת, שליש אחרי 30 יום ושליש נוסף אחרי 60 יום".

כחלק מההיערכות במערכת הבריאות, בוטלו חופשותיהם האישיות של מנהלי מחלקות ורופאים בכירים במחלקות. בנוסף, במנהל הרפואה במשרד הבריאות יופעל חדר מצב מיוחד שיבחן בזמן אמת את העומסים במחלקות וביחידות השירות השונות, ובהתאם יופצו הנחיות מחדר המצב למד"א ולקופות החולים בנוגע להפניית החולים לחלופות, כאשר הנחיות לציבור יופצו מחדר המצב על ידי משרד הדוברות של משרד הבריאות. חדר המצב יבצע גם ויסות של חולים ונשים יולדות בין בתי החולים השונים.

בבתי החולים נמנו עד כה 734 מכתבי התפטרות, מהם 32 מכתבי התפטרות שהוגשו על ידי רופאים מומחים. על פי נתוני משרד הבריאות, התפלגות מכתבי ההתפטרות של הרופאים בבתי החולים השונים עומדת על 142 מכתבי התפטרות בבית החולים איכילוב בתל אביב, 100 בבית החולים שיבא בתל השומר ובבית החולים מאיר בכפר סבא, 71 במרכז הרפואי על שם רבין בפתח תקווה, 41 בבית החולים בני ציון בחיפה, 33 בבית החולים אסף הרופא הסמוך לצריפין, 31 בבית החולים וולפסון בחולון, 30 במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, 24 בבתי החולים הדסה בירושלים, 11 בבית החולים קפלן ברחובות, ארבעה בבית החולים כרמל בחיפה, שבעה במרכז הרפואי העמק בעפולה, חמישה במרכז לבריאות הנפש שלוותא בהוד השרון ומתפטר אחד בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בשמונת בתי החולים בהם התפטרו מעל מחצית המתמחים, צפויים קשיים ועומס במחלקות - בעיקר במחלקות הפנימיות, מחלקת יולדות, אורתופדיה, כירורגיה כללית והרדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully