וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האגודה למען החייל צפויה להתפרק

19.9.2011 / 15:37

ועדה שמונתה לסייע בהתייעלות הגופים הממונים על רווחת חיילי צה"ל תמליץ: לפרק את האגודה למען החייל ולמנות את קרן לב"י למגייסת התרומות הראשית. "שהכסף ייכנס דרך שער אחד לצה"ל"

חברי הוועדה לבחינת תפקוד קרן לב"י והאגודה למען החייל, תגיש בעוד כחודש את מסקנותיה ליו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני, ולמנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני. מסתמן כי הוועדה תמליץ על שינוי מהותי במבנה הארגוני של שני הגופים שמטפלים ברווחת חיילי צה"ל, ולמעשה על פירוק האגודה למען החייל ושינוי ייעודה.

בתחילת השנה הציגה האגודה למען החייל גירעון של עשרה מיליון שקלים ומצבה הכלכלי הוגדר קשה. עקב כך, הוחלט למנות את יו"ר דירקטוריון גזית-גלוב, אריה מינטקביץ, לעמוד בראש ועדה שתבחן את התנהלות קרן לב"י והאגודה ותמליץ על דרכי פעולה, תוך כדי בחינה של מספר אפשרויות, ביניהן איחוד בין הגופים. מינטקביץ מינה כחברי ועדה את עו"ד מאיה ליקורניק, רואה החשבון גדי סומך ממשרד סומך-חייקין, תא"ל (מיל') יצחק פוקס ושני משקיפים מהארגונים הנבדקים.

גורם במשרד הביטחון שמצוי בפרטי עבודת הוועדה סיפר כי מסתמן שמינטקביץ ימליץ על שינוי ארגוני מהותי בעבודת קרן לב"י והאגודה למען החייל. בבסיס השינוי יוקם גוף אחד לגיוס כספים שיבוסס על התשתית של קרן יב"י, וגוף ביצועי לניהול וביצוע הפרויקטים שתכליתם רווחת חיילי צה"ל, שחלקו יתבסס על חלק מהתשתית של האגודה למען החייל, אך יפעל בכפיפות לקצין בכיר שימונה על ידי אגף כוח האדם בצה"ל ומתחתיו יפעל דירקטוריון.

לדברי הגורם, תחום גיוס הכספים עבור חיילי צה"ל הוא בעל פוטנציאל גדול יותר ולכן הקמת גוף מגייס אחד יסייע במניעת בירוקרטיה ויאפשר הצבת יעדים ברורים יותר לגיוס התרומות. כמו כן, הוועדה גילתה בעייתיות בגיוס הכספים באמצעות חברת טלמרקטינג חיצונית עבור האגודה בשל העמלה הגבוהה. "הרעיון המרכזי של הוועדה הוא שהכסף שיגוייס מתורמים ייכנס דרך שער אחד לצה"ל והוא יממן תכנית רב שנתית", הסביר הגורם והוסיף כי נחשפה לא מעט ביקורת על התהליכים שקיימים כיום במימון הפרויקטים לרווחת החיילים.

מהאגודה למען החייל נמסר כי "מדובר בהדלפות מגמתיות, ואין בדעתנו להתייחס אליהן, שכן מסקנות הוועדה טרם הוגשו למשרד הביטחון ולאגודה למען החייל. חשוב לציין כי האגודה מתנהלת ביעילות תפעולית, וסיימה את החציון הראשון של שנת 2011 באיזון תקציבי. האגודה מנוהלת על פי חוק וכללי מינהל תקין על ידי הוועד המנהל, ואינה שלוחה של משרד הביטחון. לפיכך, כל החלטה על עתיד האגודה, אם תתקבל, תתקבל אך ורק על ידי הוועד המנהל של האגודה למען החייל".

בשל התקדמות עבודת ועדת מינטקביץ ודחיית מועד פרסום המסקנות, העבירו חברי הוועדה מכתב לפני כשבועיים לאגודה, לקרן ולמשרד הביטחון בבקשה להימנע ממינויים אישיים כדי לא לפגוע בעבודת הוועדה. למרות זאת, החליט הוועד המנהל של האגודה להאריך את כהונתו של קהלני בארבע שנים נוספות. הגורם טוען כי מדובר במחטף ובהחלטה חד צדדית שלא בהסכמת משרד הביטחון ונוגדת את בקשת הוועדה שקיבלה את אישור היועץ המשפטי של משרד הביטחון.

עוד אמרו באגודה למען החייל כי "האגודה למען החייל הינה עמותה הפועלת על פי חוק ובשקיפות מלאה. תקופת כהונתו הנוכחית של יו"ר האגודה, מר אביגדור קהלני, מגיעה לידי סיום בימים אלה. מאחר ועל פי תקנון העמותה, הוועד המנהל הוא הגורם האחראי על מינויו, פעל הוועד המנהל בהתאם לכך".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully