וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "צדקת הדרך היא נכס אסטרטגי של ישראל"

בדברים שנשא בטקס סיום קורס חובלים הבהיר ראש הממשלה שלמרות הסירוב להתנצל, ישראל רוצה בשיפור היחסים עם טורקיה. גם ארדואן מתבצר: "לא משנה המחיר, לא ניתן לאיש לרמוס את כבודנו"

"המשבר המדיני עם טורקיה לא היה מבחירה שלנו, וזו עדיין לא הבחירה שלנו" – כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדברים שנשא בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיפה של חיל הים. "אנחנו מכבדים את העם הטורקי", המשיך נתניהו, "ורוצים בשיפור היחסים. אבל אני רוצה לומר הערב דבר שהוא כלל אמת, בקול צלול ורם: צדקת הדרך היא הנכס האסטרטגי של מדינת ישראל".

המשבר עם טורקיה - כותרות אחרונות
נספח צה”ל בטורקיה שב לארץ: ”עד שהמצב יירגע”
יעלון: ”יחסים עם טורקיה? הם מתחברים לחיזבאללה”
לבני לעיתון טורקי: המשבר - מהתנהגות אמוציונלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס חובלים בחיפה, ספטמבר 2011. ערן גילווארג
"אנחנו מכבדים את העם הטורקי". בנימין נתניהו, הערב/ערן גילווארג

נתניהו פנה ללוחמים ואמר כי "אתם נשענים על צדקת הדרך הזו, כשאתם נקראים למשימות חשאיות בלב ים. אתם נשענים על צדקת הדרך הזאת כשאתם מגינים על חופי ישראל, כשאתם נדרשים לעצור משטים בחופי עזה כדי למנוע ירי טילים על ערינו ועל ילדינו".

ומנגד, טורקיה ממשיך להתבצר בשלה. "לא אכפת לנו אם זה יעלה לנו 15 מיליון דולרים או 150 מיליון דולרים – לא ניתן לאף אחד לדרוך על כבודנו", אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בעקבות סירובה של ממשלת נתניהו להתנצל בפני אנקרה על אירועי משט ה"מאוי-מרמרה" בשנה שעברה. ארדואן אמר כי בכוונת ממשלו להטיל סנקציות נוספות על ישראל, אך סירב לפרט את תוכנן.

"כלי טיס בלתי מאוישים שקנינו מישראל, ואשר נשלחו אליה לצורך תחזוקה, מעוכבים אצלה, והיא לא מחזירה אותם אלינו", אמר ארדואן. "בכך הפרה ישראל באופן בוטה את ההסכמים בינינו בתחום התעשייה הצבאית", הסביר ראש הממשלה הטורקי לעיתונאים. בעיניו, עיכוב כלי הטיס הוא מעשה "בלתי מוסרי": "יכול להיות שיש לך בעיה עם מישהו. אבל מדובר באתיקה מסחרית, ובהסכמים בינלאומיים, ואתה חייב ליישר קו עם החוקים הללו".

ארדואן: לא נשקם היחסים עם ישראל בלי התנצלות. רויטרס
"לא ניתן לאף אחד לדרוך על כבודנו". רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

בישראל הופתעו למשמע הודעתו של ארדואן. גורם ישראלי המצוי בפרטי העסקה מסר לוואלה! חדשות כי בהתאם להסכם שנחתם בין התעשייה האווירית לטורקים, הוחלט שתחזוקת המנועים של כלי הטיס תיעשה בישראל. בנוסף לכך, סוכם שהטורקים ירכשו מנועים חלופיים, כדי שיוכלו לשמש אותם בזמן שהמנועים המקוריים נמסרים לטיפול תחזוקתי שוטף. הגורם הדגיש כי המנועים, ולא כלי הטיס, נמסרו לתחזוקה במפעל התעשייה האווירית, ובתום הטיפול הנדרש הם יוחזרו לטורקיה. "אין שום עיכוב בלוחות הזמנים, והכל מתנהל כשורה", הבהיר הגורם.

לפניות לכתב: פנחס - pinhas_wolf@walla.com, אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully