וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי מחלקות על מאבק המתמחים: "שאידלמן יתפטר"

אריאל נוי

6.9.2011 / 16:52

הרופאים המתמחים נחושים להמשיך במאבקם באוצר ובהסתדרות הרפואית. יממה לאחר ששלחו מכתבי התפטרות אישיים, תיערך הערב פגישה בין מנהלי מחלקות על מנת לדון בצעדיה הבאים של המחאה

לאחר שמאות רופאים מתמחים הגישו מכתבי התפטרות אישיים בתגובה להתערבות בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי ההתפטרותם הקולקטיבית אינה חוקית, עוברת מחאתם לשלב הבא. פגישה משותפת של מנהלי מחלקות ובכירים מעשרה בתי חולים תיערך הערב (שלישי) במרכז הרפואי בתל אביב על מנת לדון בהמשך צעדי המחאה. בין היתר, תידון הקמת ארגון ארב?ה (ארגון רופאי בתי החולים) כארגון מתחרה להסתדרות הרפואית.

מחאת הרופאים - כותרות אחרונות:
ליצמן למתמחים: לא ניתן לפתוח ההסכם שנחתם
רופאים מתמחים ממשיכים להתפטר: "צעד אמוציונלי"
הרופאים המתמחים: "החלטת בית הדין לא מוסרית"
מכה להסתדרות הרפואית: מומחים הקימו ארגון חדש

מנהל מחלקה בבית חולים מאיר, ד?ר צביקה קליין, התייחס להסכם שנחתם בין הסתדרות הרופאים לאוצר. לדבריו, זהו הסכם מבזה לרופאים הצעירים והבכירים. "ההשלכות על הרפואה הציבורית יהיו קשות, וזה לדעת אנשים שאמורים לנהל את הרפואה הציבורית", הוא הוסיף ואמר כי "זהו הרס לרפואה הציבורית, ועם הארגון החדש נביא תוצאות טובות יותר ובאמת נציל את מערכת הרפואה הציבורית?. כמו כן, ציין קליין כי בפגישה תידון גם סוגיית "התפטרותו המידית של יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההסכם שנחתם בין האוצר להסתדרות הרפואית מבזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע האחרון קיבל המאבק בין הרופאים הבכירים בהסתדרות הרפואית לבין העומד בראשה, ד"ר אידלמן, אופי פומבי וחריף. מנהלי המחלקות והיחידות של בית החולים רמב"ם הצהירו כי יתמכו במאבק המתמחים ואף ניסחו מכתב ובו כתבו כי "פורום מנהלי המחלקות והיחידות של המרכז הרפואי רמב"ם מודיע בזאת על תמיכה במאבקם ובצעדיהם של המתמחים ומתן גיבוי מלא לפעולותיהם?.

במכתב נאמר עוד כי "הוקמה קרן לתמיכה כספית במתמחים המתפטרים וכל אחד ממנהלי המחלקות והיחידות החתומים התחייב לתרום 10 ימי חופשה לטובת קרן זו". עוד נכתב כי ?ההסתדרות הרפואית נכשלה בחתימה עם האוצר על הסכם שכר גרוע שיביא להחלשת הרפואה הציבורית. לאור אכזבתנו מההסכם ומאופן ניהול המשא ומתן, בכוונתנו אף לשקול את הפסקת חברותנו בהסתדרות הרפואית?.

"אידלמן צריך להתפטר"

מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה ברמב?ם, ד"ר איתי שביט, אמר כי "קודם כל שאידלמן יתפטר מתפקידו ואחר כך יבטלו את ההסכם הנורא הזה. אנשים יתפכחו עוד שנתיים ויבינו כמה ההסכם הוא רע לרפואה הציבורית?. לדבריו, "מנהלי מחלקות בכירים ומרבית ההנהגה המקצועית והאקדמית של הרופאים במדינת ישראל חושבים אחרת מההסתדרות הרפואית. אנחנו רוצים לשנות את הרפואה הציבורית ולשים את הרופא ואת הרפואה הציבורית במקום אחר".

שביט הוסיף כי לא היה מופתע שהמאבק נגד ההסכם החל דווקא מהדור הצעיר של הרופאים. ?זה דור שמבין. לא כמונו, אנחנו היינו עבדים. לא שאלו אותי אם התקלחתי, אם יש מי שייקח את הילדים שלי", אמר. "למה שמתמחה יעשה 26 שעות רצוף על הרגליים? נראה את הפרשנים הכלכליים עובדים 26 שעות רצוף ואחר כך עוד צריכים לחייך אל הילדים שלהם", סיכם שביט.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully