וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"

35 משפחות מחוסרות דיור עם 80 ילדים פלשו לבניין מעונות נטוש של האוניברסיטה העברית. "רק רוצים לקבל דיור ציבורי סוציאלי הולם". העירייה הורתה להם להתפנות תוך 48 שעות

35 משפחות מחוסרות דיור, להן 80 ילדים, פלשו בסוף השבוע האחרון לבניין נטוש בבעלות האוניברסיטה העברית. בעקבות תלונה שהגישה האוניברסיטה קיבלו אתמול (ראשון) המשפחות צו פינוי, המורה להן להתפנות מהמקום תוך 48 שעות. בתגובה לכך אמרו נציגי המשפחות, כי הן אינן מבקשות לחיות כפולשות, אלא לזכות לפיתרון דיור ציבורי סוציאלי, בטענה שאין להן לאן להתפנות ומהבניין הן ילכו לגור ברחוב.

עוד באותו נושא:
פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
בצפון לא מפרקים מאהלים: "הוכחנו שיש לנו כוח"
הסטודנטים פירקו אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב

35 משפחות פלשו לבניין נטוש של מעונות סטודנטים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"קציני המשטרה אמרו לנו שהם לא זקוקים לצווי פינוי. הם פשוט יבואו לפנותנו ביום שלישי בבוקר". הבניין אליהם פלשו, אתמול/עומר מירון

המבנה שאוכלס על ידם הוא בניין מעונות של האוניברסיטה העברית, העומד עזוב כבר שש שנים. רוב המשפחות שנכנסו למקום הן משפחות מחוסרות דיור, שפעלו במהלך סוף השבוע על מנת להפכו ראוי למגורים. כעת, מבקשים הדיירים החדשים להגיע לכדי משא ומתן עם נשיא האוניברסיטה העברית, כדי לאפשר להן להישאר במקום באופן זמני עד שיימצא להן פתרון דיור הולם.

דרור מזרחי, עובד באגף התברואה של עיריית ירושלים, בן 39, נשוי ואב לחמישה, פונה לאחרונה מדירתו במעלה אדומים. לדבריו, גובה שכר הדירה אינו מאפשר לו ולמשפחתו לעמוד בתנאי השכירות ועל כן לא נותרה להם האפשרות להישאר בביתם. "קציני המשטרה אמרו לנו שהם לא זקוקים לצווי פינוי. הם פשוט יבואו לפנותנו ביום שלישי בבוקר, אלא אם כן נשיא האוניברסיטה העברית יפנה אלינו באופן ישיר ויתיר את שהותנו הזמנית במקום", אמר.

35 משפחות פלשו לבניין נטוש של מעונות סטודנטים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"על גופתי המתה אני יוצאת מהבניין הזה ללא פתרון דיור הולם", אמרה אחת מהפולשות לבניין. הבניין אליו פלשו המשפחות, אתמול/עומר מירון

"מדובר במבנה מסוכן"

עם זאת, הבטיח מזרחי כי "נתנגד לפינוי, אך לא בצורה אלימה. אין בכוונתנו להראות לילדינו מחזות זוועה של אלימות". הוא הוסיף כי "כל מטרתנו היא לקבל דיור ציבורי סוציאלי הולם". גם דבורה לוי מירושלים הגיעה לבניין עם בתה הקטנה ושני נכדיה. האם והבת הן אמהות חד הוריות שמתגוררות יחדיו, נודדות ממקום למקום ומקפידות לחזק אחת את השנייה. "עד היום עברנו 38 דירות ונגמר לנו הכוח והכסף", אמרה דבורה והצהירה כי "על גופתי המתה אני יוצאת מהבניין הזה ללא פתרון דיור הולם".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, עצר בזמנו את מכירת בנייני מעונות שטרן ליזמים פרטיים, על מנת לשפץ את הבניינים המיועדים למגורי סטודנטים של האוניברסיטה. כיום המעונות אינם ראויים למגורי אדם ועומדים לעבור בקרוב שיפוץ יסודי במטרה לספק מענה מגורים הולם לסטודנטים הלומדים בקמפוס עין כרם הסמוך לקריית יובל".

"מרגע כניסת המשפחות הפולשות ניהלה איתם האוניברסיטה שיח תרבותי, בבקשה לשכנע אותם לפנות את השטח, ובפרט שמדובר במבנים המסוכנים למגורי אדם, אולם אלו לא שעו לפניה. לפיכך נאלצה האוניברסיטה להגיש היום, יום א', 4 בספטמבר, תלונה למשטרת ישראל בגין הפלישה הלא חוקית וביקשה ממשטרת ישראל לטפל בעניין.
האוניברסיטה מקווה כי העניין ייגמר במהרה וברוח טובה על מנת שתוכל להחל בעבודות השיפוץ לטובת קהילת תלמידי האוניברסיטה".

(עדכון ראשון: 21:42, 04.09.11)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully