וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה לפיגוע בתל אביב: "אסון גדול נמנע"

כשהמחבל הגיע לכניסה למועדון "האומן 17" בשכונת פלורנטין בתל אביב, היו במקום מעל אלף בני נוער שחגגו את סיום החופש הגדול. כוחות גדולים של משטרה אבטחו את האירוע, ומנעו אסון

עדי ראייה לפיגוע שאירע הלילה (שני) ברחוב אברבנאל פינת סלמה בתל אביב, בו נפצעו שישה בני אדם לאחר שאדם שגנב מונית דרס שני בני אדם ופצע אותם קל ודקר ארבעה בני אדם נוספים, מספרים כי אסון גדול יותר נמנע. רון, בן 19, סיפר כי "בעת הפיגוע הייתה מסיבה במועדון האומן 17 ובה נערים שרובם בגילאי 15-18. במזל כל הנערים היו בתוך המועדון, ואסון גדול נמנע".

מור שטרית, בן 17 וחצי, ממודיעין סיפר כי "עמדנו בחוץ ושמענו חריקה של אוטו ובום. ישר רצתי לראות מה קרה. ראיתי שני שוטרים על הרצפה ואת הערבי עומד מעליהם. ראיתי שרצו אליו ארבעה מג"בניקים והרביצו לו ואז הגיעו מלא ניידות".

פיגוע דריסה ודקירה בדרום תל אביב. דרור עינב
המונית באמצעותה בוצע הפיגוע, הלילה/דרור עינב

גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר בזירת הפיגוע כי הוא הסתיים עם תוצאות קלות יחסית למה שהיה יכול לקרות, אלמלא המשטרה נערכה לקראת המסיבה במועדון. "אני חושב שהאירוע היה הוכחה נוספת למוטיבציה של המחבלים להוציא פיגוע. מדובר במחבל שגיבש את הכוונה עם עצמו ורכש את הסכין והגיע לבצע את הפיגוע. השלב הראשון היה שהוא שדד מונית, איתה תכנן לבצעו. היה כאן אירוע גדול עם מעל 1,000 בני נוער במסיבה. ההיערכות של מג"ב כאן, שהייתה יוצאת מן הכלל, מנעה אסון גדול והאירוע הסתיים עם תוצאות יותר קלות יחסית. אנחנו נמשיך את ההיערכות שמלווה אותנו בשבועיים האחרונים, שכן ההיערכות כאן עם עשרות שוטרים, היא שאפשרה להשתלט על המחבל, שנמצא כעת בחקירה", אמר דנינו.

פרמדיק מגן דוד אדום, אהרלה קליין, שהיה במקום כשהפיגוע התרחש, סיפר כי "הייתי פה עם ניידת מד"א באבטחה של אירוע גדול ופתאום הבחנתי בתאונת דרכים. הגעתי עם האמבולנס אל מקום התאונה ואז הבחנתי במספר דקורים על הרצפה. ביקשתי מהמוקד סיוע ושלחו אמבולנסים נוספים. ראיתי את המחבל, הוא היה חבול וגם הוא קיבל טיפול, אחרי הוא היה מעורב בתאונה וגם הוא נפגע. הוא לא אמר שום דבר, ונעצר על ידי הכוחות שהיו במקום".

בני, עד ראייה נוסף שהיה במסיבה, סיפר כי "עמדתי בכניסה ודיברתי עם השומרים, הנערים עמדו לצאת מהמועדון והמאבטחים עיכבו אותם ביציאה. פתאום שמעתי בום וצעקות 'אללה הוא אכבר' וצעקתי למאבטחים שייכנסו פנימה כי הבנתי שכנראה מדובר בפיגוע. עברתי כבר פיגוע בתל אביב. המאבטחים סגרו את דלתות המועדון ואני יצאתי מסביב. כשיצאתי המשטרה כבר הייתה שם. הכל היה מלא ניידות".

עוד באותו נושא:
פיגוע בתל אביב: 6 פצועים באירוע דקירה ודריסה
לפני שלושה חודשים: הרוג ו-17 פצועים בפיגוע דריסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully