וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים לא תיפתח בשדרות, ההורים מתנגדים

רמי שני

28.8.2011 / 14:42

הכרזתו של ראש העיר כי שנת הלימודים לא תיפתח בשל היעדר תקציבים לפעילויות לתלמידים אחרי שעות הלימודים, נתקלה בהתנגדות מצד הוריהם שטוענים כי דווקא העירייה היא הבזבזנית

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, החליט הבוקר (ראשון) שלא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר, זאת במחאה על כך שתקציבים מפעילויות של תלמידים בשעות שלאחר הלימודים קוצצו בצורה רחבה. עם זאת, הורים בעיר טוענים כי דווקא העירייה היא שאשמה בהיעדר התקציבים, וכי אין לנהל את המאבק על גב הילדים.

בוסקילה הסביר הבוקר את מניעיו לאי פתיחת שנת הלימודים בעיר: "הממשלה דאגה בצורה מצוינת לאפשר לתלמידים מרחבי לימוד מוגנים, אבל בכל השעות שלאחר הלימודים, לתלמידים אין מה לעשות והתקציבים שנועדו לפעילות הזאת קוצצו במידה ניכרת".

עוד באותו נושא
הורים בדרום מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים"
שנת הלימודים בפתח, ובתי הספר בדרום טרם מוגנו
בתוך יממה: כ-20 רקטות נורו לשטח ישראל

"לא להעניש את הילדים"

בעיר שדרות ישנם תשעה בתי ספר, בהם שני בתי ספר תיכוניים. בוסקילה המשיך ואמר כי "אנחנו מתריעים על כך שממשלת ישראל שכחה את ילדי שדרות כבר זמן רב. אנו עומדים היום במצב שבו אנו מקבלים את מחצית הסיוע שקיבלנו ב-2008 קיצוץ של למעלה מ-23 מיליוני שקלים. תקציב הפגה לילדים עמד ב-2008 על חמישה מיליון שקלים. היום הוא עומד על 200 אלף שקלים בלבד. בעצם, מדינת ישראל באה ואומרת לילדים האלה שהם יקבלו תנאים ללמוד, אבל אחרי הלימודים הם לא יקבלו כלום. אני צריך לבוא בסוף שנת הלימודים ולהסביר להם שהם צריכים לחזור הביתה בריצה לממ"דים. זה לא הגיוני".

אב לילדה בכיתה ג' טען מנגד כי העירייה לא צריכה להשבית את מערכת החינוך, אלא לבחון את דווקא את התנהלותה שלה: "העירייה מנוהלת בצורה מופקרת", אמר האב, שהעדיף להישאר בעילום שם. "היו בעירייה חמישה סגנים, בהם שלושה בשכר וזה בניגוד לחוק. יש גרעונות אדירים בשל העסקת מקורבים. אין ספק שראש העיר מנסה לפתור את בעיותיו הקשורות להתנהלות קלוקלת על גבם של תינוקות אשר לא חטאו".

גם סוזי זגזג, חברת ועד בבית הספר הרא"ה בעיר, מתנגדת להשבתת הלימודים. "אנחנו בעד הוספת תקציב לסל החינוך, אבל מתנגדים להפסקת הלימודים שיגרמו בעצם, להענשת הילדים שלנו. אנחנו מחזקים את ידיו של ראש העיר ומבינים את המניע שלו, אבל אנחנו מבקשים ממנו שלא לפגוע בשמחה של הילדים לקראת הפתיחה של שנת הלימודים. הוא יכול לנהל את המאבק הזה בדרך אחרת. אנחנו צריכים להירתם כדי לתת לילדים להיות ילדים. לא צריך עוד השבתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully