וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: לא להורדת מע"מ, לא לגעת במס החברות

ועדת טרכטנברג התכנסה למפגשה החמישי שעסק בנושא המסוי. הדוברים שהופיעו בפני הוועדה הציגו שורה של רעיונות ודרישות ביחס למסים העקיפים והישירים, מסי עיזבון ובעיית האבטלה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גלעד עדין - שירותי טלוויזיה ואינטרנט, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

על רקע הרבבות שהפגינו ברחבי הארץ והבטחות המארגנים להפגנות ענק בסוף השבוע התנסה היום (ראשון) ועדת טרכטנברג לדיונה החמישי. נושא הדיון היום היה מסוי והמפגש נוהל על ידי יו"ר רשות המסים, יהודה נסרדישי. כמו כן השתתפו בדיון סמנכ"לי רשות המסים אהרון אליהו וערן יקב, והסמנכ"ל הממונה על הכנסות המדינה באוצר, אבי לבון.

ועדת טרכטנבר, הועדה לשינוי כלכלי חברתי בהתכנסותה הראשונה מול הציבור, אוגוסט 2011. עומר מירון
הדיון עסק בנושא המסוי/עומר מירון

בפני הוועדה הופיעו שורה של דוברים אשר הציגו בפני חבריה את השגותיהם והצעותיהם לגבי הליך וצורת המסוי בישראל. נשיא לשכות המסחר, חבר הכנסת לשעבר אוריאל לין קרא שלא להפחית את המע"מ. "אסור לפגוע בו, זה לא יתבטא בהורדת מחירים", טען לין. "יש להפחית במס העקיף רק איפה שזה ברור שזה יוריד מחירים – בשוק הרכב. ביטול מכס על יבוא מכוניות מהמזרח הרחוק והורדה משמעותית של מס הבלו על הדלק, כך תצומצם העלות של אחזקת הרכב - אחזקה שנחוצה לכולם". כמו כן קרא לין להפסקת נוהג מס הכנסה שלילי וטען כי יש לשאוף למצב בו אדם עובד לא יזדקק לעזרה כספית בצורה של קצבאות. לין קרא גם להפחתה הדרגתית של מכסי יבוא והתנגד להעלאת מס החברות. "אם רוצים להמשיך ליצור מקומות עבודה אסור להעלותו. מגזר המסחר והשירותים הוא בית היוצר של מקומות עבודה בישראל", טען לין.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות

מחאת האוהלים: רבבות הפגינו ברחבי הארץ
ועדת טרכטנברג: "על העם לקבוע המדיניות, ולא האוצר"
לאוטמן לוועדת טרכטנברג: אין יותר מעמד ביניים בארץ

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הוועדה תתקשה להביא לשינוי מהותי"

רואה החשבון אלון ברוידא התמקד במס העיזבון וטען שמכיוון שהוא יהיה מחוייב להיות צמוד למס מתנות הוא דווקא ייעלה את עלותה של דירה לזוגות צעירים. במקום זאת קרא ברוידא להנהגת מס עושר על פי המודל השוויצרי. "מדובר במס מזערי המוטל על נכסים רבים, כך שההכנסה ממנו גבוהה", אמר ברוידא. לדבריו, המס הנהוג בשוויץ עומד על 0.2-0.3%.

אביטל לבני, נציגת מאהל כיכר המדינה בתל אביב העלתה את סוגיית האבטלה והשפעתה על גביית המסים. לבני הצביעה על ההפסד הנגרם למדינה כתוצאה מהאבטלה ועל פריחת הכלכלה השחורה הנובעת ממנה. לבני הציעה להתמודד עם הבעיה על ידי הפחתת התמריצים השליליים ויצירת תמריצים חיוביים ליציאה לשוק העבודה. לבני ציינה את שדרוג התחבורה הציבורית, הגבלת הקצבאות ופיתוח תשתיות חינוך וסיוע לטיפול בילדים כדרכים אפשריות להתמודד עם הבעייה.

רואה החשבון משה פלג ציין כי הוועדה תתקשה לדעתו להביא לשינוי מהותי במדיניות המסוי וקרא להקים צוות מקצועי שיתמודד עם סוגית המסוי לאורך זמן. לדבריו, פקודת מס הכנסה עשויה טלאים טלאים לאחר שתוקנה כ-185 פעמים מאז קום המדינה ואפילו עובדי מס ההכנסה ורשות המסים מתקשים להבין את כל התקנות. לדבריו המצב במסי המקרקעין ובביטוח הלאומי דומה. גם עורך הדין אבי נוב טען כי הוועדה תתקשה מסיבות טכניות לבצע שינויים מהותיים וקרא להקמת צוותים ייעודיים לנושאים השונים. נוב אמר כי הוא מתנגד להעלאת מסים על העשירים, להקטנת מסים עקיפים ללא הרחבת בסיס המס, לעצירת הרפורמה בהורדת המס ולמסי עיזבון.

בנוסף הובאו בפני הוועדה הצעות גולשים שנאספו באמצעות אתר האינטרנט של הוועדה. בין ההצעות שהוגשו על ידי הגולשים היו הוספת מדרגת מס למשכורות מעל 75,000, העלאת מסים על מוצרי טבק וביטול הפטור על מוצרים אלה בדיוטי פרי, העלאת ארנונה על דירות ריקות, החמרת הענישה על עבירות מס, ביטול אגרת הטלוויזיה והכרה בריבית המשכנתא לצרכי מס.

בסוף הדיון התייחס נסרדישי לשאלת אחת הגולשות שציינה את עודפי הגבייה בסך כ-12 מיליארד שקלים והדגיש את חשיבות השמירה על החזרת חובות המדינה. לדבריו, עודפי הגבייה מנוצלים לצורך זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully