וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בדרום: חייל גולני נהרג מאש כוחותינו

מתחקיר הפיגוע ליד אילת עולה כי חברו לצוות של משה נפתלי כיוון את נשקו לעבר המחבל, אך ירה בשוגג בחברו. שולה, אמו של משה: "אין בלבנו על הצוות, הם עשו מה שהאמינו שנכון לעשות"

פרטים חדשים שעלו מתחקיר הפיגועים בדרום חושפים כי אחד ההרוגים במתקפת הטרור, סמ"ר משה נפתלי, נהרג מאש כוחותינו. מפקד חטיבת גולני אל"מ אופק בוכריס הגיע לפני מספר שעות (שישי) לבית משפחתו של נפתלי בעפרה והודיע להם כי מתחקיר הפיגוע המשולב בגבול ישראל מצרים, עולה כי בנם נהרג מאש כוחות צה"ל ולא מאש המחבלים, כפי שסברו בצה"ל לאחר התחקיר הראשוני.

עוד באותו נושא:
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
השתקן מסיירת מטכ"ל: מיהו האלוף טל רוסו?
"ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים"

משה נפתלי, חייל הנהרג בפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. באדיבות המשפחה
"בימים הקרובים ימשך התחקיר על מנת ללמוד ולהפיק לקחים למניעת מקרה דומה בעתיד". משה נפתלי/באדיבות המשפחה

כוחות פלוגת הנ"ט של גולני, שנחשבים ללוחמים מובחרים, הוקפצו לזירת הפיגועים עם פתיחת המחבלים באש וזיהוי מוקד האירוע. הכוח הראשון ניהל חילופי אש עם המחבלים ולכן העריכו המפקדים בגזרה כי סמ"ר נפתלי נהרג מירי של אחד המחבלים. כוח של גולני הגיע במהירות אל המקום באמצעות רכב ממוגן, דרס את אחד המחבלים והרג אותו.

מפרטי התחקיר עולה, כי הלוחם נהרג מאש אחד מחבריו. הלוחם שירה בנפתלי, כיוון את קנה הרובה לעבר המחבל, כשהוא מביט מחוץ לכוונת, ובשוגג ירה לעבר נפתלי והרג אותו מבלי שיבחין בכך.

גורם צבאי מסר כי "הנושא תוחקר לעומק, אך למרות האירוע הקשה עולה ממנו כי לוחמי גולני פעלו באופן מהיר ואמיץ, חתרו למגע ועשו את הכל כדי לשתק את מקורות הירי".

אמו של נפתלי, שולה אמרה היום לוואלה! חדשות כי גם אם יתברר כי אכן בנה נהרג מאש כוחות צה"ל היא איננה נוטרת טינה לאיש: "אין בלבנו על הצוות ועל חבריו של משה. אנחנו עימם בכל מקרה ויודעים שהם עשו את המקסימום ועשו את מה שהאמינו שנכון לעשות וגם אם הייתה תאונה אין בליבנו עליהם כלל".

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "מח"ט גולני, אל"מ אופק בוכריס, מסר היום למשפחת ההרוג את עיקרי תחקיר האירוע. עוד עולה כי הכוח שהגיע לאירוע בדקות הראשונות פעל בנחישות ובמקצועיות, אשר הביאו לסיום מהיר של האירוע ולחיסול המחבלים. סמ"ר משה נפתלי ז"ל, הוביל את חייליו באומץ אל מול המחבלים, ובימים הקרובים יתמשך התחקיר על מנת ללמוד ולהפיק לקחים למניעת מקרה דומה בעתיד".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully