וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בדרום מאיימים: "לא נפתח את שנת הלימודים"

רמי שני

25.8.2011 / 18:25

מתוך 231,130 תלמידים בדרום, רק 9,200 נהנים ממיגון מלא. הורים באשדוד, אשקלון ובאר שבע מזהירים כי אם לא יוסדר מיגון מלא לבתי הספר לא יפתחו את שנת הלימודים. "זה מצב הזוי"

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים והנתונים באשר למיגון בתי הספר לא נראים מעודדים. הרקטות שנורות מרצועת עזה, מאיימות על 231,130 תלמידים, משטחי עוטף עזה ועד לסביבת גדרה, יבנה ואשדוד. רק 9,200 מבין התלמידים, כ-4% בלבד, נהנים ממיגון מלא, בעוד שהיתר חשופים לאיום הפגיעה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
חודש הירי: רקטת קסאם התפוצצה בשער הנגב
אמו של הפעוט שנפצע מגראד: "היה לו מזל גדול"
בתוך יממה: כ-20 רקטות נורו לשטח ישראל
תינוק נפצע קל מפגיעת גראד באזור חוף אשקלון

רקטת גראד פגעה בבית ספר בבאר שבע - אין נפגעים. אלברטו דנקברג
"אי אפשר לשלוח תלמידים למקומות לא ממוגנים". בית הספר בבאר שבע שנפגע מרקטת גראד/אלברטו דנקברג

הדבר מפחיד מאוד את ההורים באזור הדרום: "לצערי, המיגון שקיים בבתי הספר בבאר שבע, לא מספק את כל הדרישות של מערכת החינוך", אמר אבנר ביטון, יו"ר ועד ההורים העירוני, "זה נכון גם לכלל האזור המאויים. הלוואי והיה אפשר שכל הדרום יהיה ממוגן. אני יודע שמיגון מלא יש רק בעוטף עזה. אנחנו נכנסנו עכשיו למעגל האיום וזה לא טוב. אם האיום ימשיך ככה, אני חושב, ואני אומר את זה בזהירות, יכול להיות שתהיה בעיה רצינית עם פתיחת שנת הלימודים. אי אפשר לשלוח תלמידים למקומות לא ממוגנים. זאת לא תהיה החלטה שלי אלא של כל הוועד. אנחנו בקשר עם העירייה".

להורים במרבית הערים ברור כי השאלה היא תקציבית בלבד וכי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, חייבים לממן את מיגון מוסדות החינוך. ועד ההורים באשקלון, פועל מזה תקופה ארוכה מול גורמי הביטחון, כדי למגן את בתי הספר: "מדובר במחדל של ממש", אמרה סופי חוטובלי פנחס, חברת ועד ההורים העירוני באשקלון. "הוא נוצר בידי הממשלה, שיודעת את המצב כאן. הם יצרו מצב של הפקרות. אין תגובה צבאית או מדינית ראויה ומנגד, אין הגנה על הילדים שלנו ועל התושבים. העורף הפך להיות החזית העיקרית וזהו העורף הדרומי. במתכונת הקיימת, אי אפשר לפתוח את שנת הלימודים. זה יהיה חוסר אחריות מצד ההורים, לשלוח את הילדים לבתי ספר בצורה כזאת".

חוטובלי פנחס הוסיפה כי בין התושבים לפיקוד העורף קיים חוסר אמון: "בעקבות שתי ההחלטות השונות לגבי קיום פסטיבל 'בריזה' באשקלון, פעם אחת לקיים ומיד אחר כך לא לקיים, אנחנו לא מאמינים להם יותר".

"לא לבלבל את ההורים בהנחיות שונות"

גן יבנה, נמצאת במרחק רב מרצועת עזה. למרות זאת, נפלו באזור היישוב מספר טילים בעת ההסלמה האחרונה. יו"ר המועצה המקומית, דרור אהרון מתריע, כי אם יימשך מצב החירום, תהיה בעיה לפתוח את שנת הלימודים: "יש בעיר מעט מאוד מוסדות חינוך שיש בהם מיגון מלא", הוא הסביר, "התרענו על כך אחרי 'עופרת יצוקה', שחובת המדינה להעמיד לשירות הילדים מיגוניות. העלות היא לא גבוהה ואני יודע שרשויות רבות מבקשות את זה. פתיחת שנת הלימודים תלויה עכשיו בפיקוד העורף. אם מצב החירום הזה יימשך, תהיה בעיה".

דעה דומה השמיע קלימו ברבי, יושב ראש ועד ההורים העירוני באשדוד. העיר ספגה בימים האחרונים מספר רקטות גראד וההורים סבורים כי יש לדחות את פתיחת שנת הלימודים: "זהו מצב הזוי. באשקלון ובאשדוד, מרבית בתי הספר לא ממוגנים. מאוד קשה לי להסביר, איך ניתן להכניס מאות תלמידים למקלט בבית ספר בשעת חירום. אני ממליץ לראשי הערים האלה, לא לבלבל את ההורים בהנחיות שונות איפה יתקיימו לימודים ואיפה לא, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. אם התלמידים לא ילמדו כמה שבועות, לא יקרה שום דבר. אני חושב שלשמור על הביטחון יותר חשוב. אני אמליץ לראש העיר להשהות בשלב זה את פתיחת השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully