וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגשר בין הרופאים לאוצר יציג הערב ההבנות לבג"ץ

אריאל נוי

22.8.2011 / 14:30

הדיונים בין משרד האוצר לבין הרופאים השובתים בחסות המגשר, פרופ' יצחק פטרבורג, יסתיימו הערב עם תום הזמן שהוקצב על ידי שופטי בג"ץ. אידלמן: "מחכים לתוצאות בכיליון עיניים"

הדיונים בין הרופאים לבין משרד האוצר עם המגשר ביניהם, פרופ' יצחק פטרבורג, המכהן כיום סגן נשיא חברת התרופות הישראלית "טבע" ובעבר מנכ"ל קופת חולים כללית ומנכ"ל סלקום, יסתיימו הערב (שני), עם תום הזמן שהוקצב לדבר על ידי שופטי בג"ץ. לאחר שהדיונים יסתיימו יגיש המגשר לבג"ץ את ההבנות שהושגו בין הצדדים, והשופטים יחליטו מהי הדרך לפתרון המשבר.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
רופאים בצפון מזהירים: "בקרוב מחלקות לא יתפקדו"
הרופאים המתמחים פרשו מהמו"מ עם האוצר
לאחר 144 ימי מאבק: הרופאים והאוצר הולכים לגישור
רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
"עוד לא היה קיים דבר כזה בהיסטוריה של ישראל". הרופאים מפגינים/דרור עינב

בינתיים, העיצומים במערכת הבריאות נמשכים. ההסתדרות הרפואית השביתה היום את חדרי הניתוח, להוציא ניתוחים דחופים ואונקולוגיים, בבתי החולים בצפון הארץ. כמו כן, הושבתו מרפאות החוץ, המכונים והמחלקות לאשפוז יום. מרפאות קופת חולים כללית הושבתו במחוז השרון ובשומרון. בבתי החולים בדרום לא נערכו עיצומים בשל המצב הביטחוני.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר לוואלה! חדשות בנושא, כי "המגשר סיים את פעילותו היום ואנחנו מחכים בכיליון עיניים לראות מה התוצאות. המגשר התמקד בעיקר בנושאים של שעון הנוכחות, המשכורות והתורנויות". אידלמן התייחס לנושא הפילוג בקרב המתמחים ואי שביעות רצונם מהמשא ומתן שמנהלת ההסתדרות: "אני לא שמעתי על פיצול. כל הרופאים מאוגדים במטרה אחת - להפסיק את השביתה ולהגיע למשא ומתן. אנו בנקודה היסטורית שבה נשיג הסכם שטוב לרופאים לשנים הקרובות. עוד לא היה קיים דבר כזה בהיסטוריה של ישראל".

אידלמן הוסיף, כי "אנחנו מקווים לראות מחר מה המגשר החליט ולשקול את המשך צעדנו. אני מאוד מקווה להפסיק את השביתה ולחתום על הסכם".

במקביל, צפויים נציגי הרופאים המתמחים להיפגש הערב עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו. עד כה, חתמו כ-1,300 מתמחים על מכתבי התפטרות שייכנסו לתוקפם ב-4 בספטמבר. לאחרונה קראו מנהלי מחלקות ברחבי הארץ להגיע לפשרה מהירה עם המתמחים מחשש מקריסת המחלקות עם עזיבתם של הרופאים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully