וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה לבריטניה נאסרה על אחד ממחברי "תורת המלך"

יהושע בריינר

10.8.2011 / 19:34

הרב יוסף אליצור קיבל לידיו מכתב המזהיר אותו מפני כניסה לממלכה המאוחדת, מאחר והיה שותף לחיבור הספר: "עודדת אלימות". עם זאת, שותפו המפורסם לכתיבה, הרב שפירא, לא קיבל אזהרה

בזמן שבבריטניה מתעסקים בעיקר במהומות ברחובות הממלכה, נראה שיש להם זמן להתעסק גם בענייני ההתנחלות יצהר: משרד הפנים ורשות הגבולות הבריטיים שיגרו לפני מספר ימים מכתב לאחד ממחברי הספר "תורת המלך", הרב יוסף אליצור, צו האוסר את כניסתו לממלכה המאוחדת לשלוש השנים הבאות.

עוד בנושא
הספר שהצית את המהומה: הכל על "תורת המלך"

בפועל, הפך אליצור ל"פרסונה נון-גרטה" (אישיות בלתי רצויה) בבריטניה, בעקבות חוק האוסר על כניסת כל אדם המפרסם או מעודד חומרי הסתה המצדיקים טרור, אלימות או קוראים לאחרים לאלימות בתוך שטחי בריטניה. שרת הפנים הבריטית, תרזה מאי, היא זו שקיבלה את ההחלטה. מכתב דומה היה אמור להישלח גם לשייח' ראאד סאלח, שכזכור, מסיבות טכניות לא גורש מבריטניה עם כניסתו לממלכה ונאסר בהמשך שהותו בבריטניה.

במכתב שנשלח לאליצור, נכתב כי לאחר דיון בספר וקריאת מאמרים שכתב, הוחלט כי יש לאסור את כניסתו למדינה. "הגענו למסקנה כי נוכחותך במדינה לא תסייע לטובת הציבור", נכתב, "התנהגותך הביאה החלטה זו בשל העובדה כי הצדקת מעשי טרור ואלימות ואף עודדת אחרים לעשות זאת". הבריטים מצטטים מתוך הספר "תורת המלך", בו נפסקו הלכות שונות המתירות לכאורה הרג אזרחים פלסטינים. "אנו מורים לך שלא להגיע לשטחי הממלכה המאוחדת שכן אז נסרב להכניסך", הוזהר אליצור.

אליצור הוא המחבר השני של הספר השנוי במחלוקת ביחד עם ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר - הרב יצחק שפירא. שפירא עצמו לא קיבל מכתב דומה ולא ברור מדוע אליצור זכה לכבוד המפוקפק, שכן הוא אינו אזרח בריטי ולא התכוון לטוס למדינה בתקופה הקרובה. אתר "הקול היהודי", המזוהה עם הרב שפירא, כתב בתגובה לדברים כי דווקא בתקופה זו היה על הבריטים להזמין את אליצור להרצאות. "המהומות שפרצו בבריטניה בשבוע האחרון, מעלות סימן שאלה לגבי אופן טיפולו של משרד הפנים הבריטי בבעיות הפנימיות שלו עם המוסלמים. עולה השאלה, אם לא היה כדאי לבריטים דווקא להזמין את הרב אליצור אליהם במקום להרחיק אותו. אולי דווקא הגישות שבספר תורת המלך יוכלו להציע אלטרנטיבה טובה גם לבריטים, בהגנה העצמית שלהם מפני המוסלמים באי".

תגובת השגרירות הבריטית בישראל טרם התקבלה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully