וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד על המחאה

פנחס וולף

8.8.2011 / 12:40

יו"ר הכנסת הודיע כי בשל בקשותיהם של למעלה מ-50 חברי כנסת, מכל סיעות האופוזיציה, ייערך ביום שלישי הבא דיון מיוחד בנוגע למצוקת הדיור, יוקר המחיה, משבר הרופאים ועוד. קדימה: "רה"מ ניסה לחנוק את הדיון הציבורי"

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הודיע בצהריים (שני) כי בשל בקשת למעלה מ-50 חברי כנסת מכל סיעות האופוזיציה, הוא יכנס את מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד ביום שלישי הבא (16.8), בשעה 11:00 בבוקר. הדיון יעסוק בנושאי מצוקת הדיור, יוקר המחיה, משבר הרופאים והמחאה הציבורית. מלשכתו של ריבלין נמסר כי הוא הביע נכונות לכנס את המליאה כבר ביום רביעי הקרוב, אולם לפי בקשת היוזמים, הדיון יידחה ליום שלישי. יום לפני כן, ביום שני, ועדת הכספים תקים דיון מיוחד בנושא בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
הגמלאים הפגינו בת"א: "אל תגעו בפנסיה של סבא"
קרוואן הוצב ופונה במאהל המחאה ברוטשילד
שטייניץ: "בעד דיאלוג, בלי לשפוך התינוק עם המים"
רה"מ יכריז על צוות ההידברות, סער: לא נהרוס הכלכלה
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
"בראש ממשלת ישראל עומד אדם אטום שבז למחאה הציבורית, מזלזל במניעיה ומתכחש לזעקתה", אמרו בקדימה. ההפגנה בירושלים, יום שבת האחרון/עומר מירון

הדיון שיתקיים ייערך תחת הכותרת: "ממשלת המסים של נתניהו מנותקת מעם ומזלזלת במחאתו הציבורית". בקדימה אמרו בצהריים כי "בראש ממשלת ישראל עומד אדם אטום שבז למחאה הציבורית, מזלזל במניעיה ומתכחש לזעקתה, זאת למרות שנתניהו התעקש להוציא את הכנסת לפגרה וניסה לחנוק את הדיון הציבורי במחדליו החברתיים ובאחריותו האישית בשנתיים וחצי האחרונות להכבדת נטל המס על המים, החשמל, הארנונה, התחבורה הציבורית, הדלק ומוצרי המזון. הכנסת תתכנס בניגוד לרצונו. אם המחאה לא פורצת את קירות הבידוד של הממשלה היא כן תחדור לכנסת".

דיון המליאה לא יתקיים באולם המליאה הרגיל, עקב שיפוץ הנערך בו בימים אלה ועשוי להימשך עד קרוב למועד חזרת הכנסת למושב החורף בסוף חודש אוקטובר. חברי הכנסת ייאלצו לרדת לאודיטוריום הממוקם בקומה התחתונה במשכן. דובר הכנסת מסר אתמול כי המקום הוכשר למטרת קיום דיוני מליאה.

יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ, אמר היום כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להתעלם עוד מהמחאה המתחזקת, שמייצגת את כל שכבות העם, ואת המוחים על יוקר המחיה והקפאת הדיור".

הדיון במליאת הכנסת יתקיים על רקע תחילת עבודת הצוות המיוחד שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג. נכון לעכשיו, נסגרים קצוות וסיכומים אחרונים עם המועמדים להיות חברי הצוות. נתניהו הורה לטרכטנברג להגיש את המלצותיו לקבינט הכלכלי-חברתי המורחב, בן 20 שרים וסגני שרים, עד לאמצע ספטמבר.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully