וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלוב: אחד מבניו של קדאפי נהרג מירי נאט"ו

ניר יהב

5.8.2011 / 12:12

דובר של המורדים דיווח כי חמיס קדאפי, בנו של שליט לוב ומפקד חטיבה 32, שלקחה חלק בלחימה בכפר זליתן, נהרג במהלך מתקפה אווירית של בעלות הברית. ממשלת לוב מכחישה

המורדים בלוב דיווחו הבוקר (שישי) כי אחד מבניו של שליט לוב מועמר קדאפי, חמיס, נהרג הלילה בתקיפה אווירית של כוחות נאט"ו על כפר בשם זליתן. לטענת המורדים, בנוסף לחמיס קדאפי נהרגו 31 אנשים נוספים. אחד מדוברי המורדים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הידיעה על מותו של חמיס הגיעה אליו ממרגלים הפועלים בקרב אנשיו של קדאפי. לדיווח אין כל אישור רשמי.

חמיס קדאפי פיקד על חטיבה 32 שהייתה ידועה גם בשם "חטיבת חמיס" שלקחה חלק בתקופה האחרונה בלחימה בכפר זליתן, הנקודה המזרחית ביותר שאליה הצליחו המורדים להגיע ואחד ממוקדי הקרבות הקשים בין המורדים לנאמניו של קדאפי. "במהלך הלילה אירעה מתקפה אווירית על מרכז מבצעי בזליתן. 32 מחייליו של קדאפי נהרגו, ואחד מהם הוא בנו חמיס", אמר הדובר מטעם המורדים.

אתמול טענו כוחות המורדים לניצחון על צבאו של קדאפי בקרב על העיר זליטן, המרוחקת כ-160 קילומטרים מהבירה טריפולי. על פי הדיווחים, השתמשו המורדים ברימונים ובטילים נגד מטוסים על מנת להדוף את החיילים. אחד ממפקדי המורדים אמר: "אנחנו מאפשרים להם להתקרב לפני שאנחנו תוקפים במלוא העוצמה. כוחותינו לא נסוגו ושמרנו על אדמתנו", זאת בסתירה לטענות ממשלתו של קדאפי, הטוענת שכבשה את העיר.

דובר הממשלה הלובית, הכחיש את הדיווח לפיו חמיס קדאפי נהרג. "אלו שמועות כוזבות, הם המציאו את החדשות", אמר הדובר, מוסא איברהים. ב-1 במאי מסר איברהים, כי סייף אל-ערב, בנו הצעיר של מועמר קדאפי נהרג במתקפה אווירית של כוחות נאט"ו. איברהים הוסיף כי קדאפי עצמו לא נפגע במתקפה, אך בנוסף לבנו, נהרגו גם שלושה מנכדיו.


עוד בנושא:

לוב: ראש צבא המורדים חוסל כשהיה בדרכו לחקירה
קדאפי מאיים בנקמה: "נשלח שהידים לאדמת אירופה"
המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully