וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הנחה את חיל הים להשתלט על הספינה הצרפתית

לוחמי שייטת 13 וספינות הטילים נערכים להשתלטות על הספינה "דיגניטה-כראמה". מוקדם יותר הציגו אנשי חיל הים לצוות הספינה את האפשרויות החוקיות העומדות בפניהם להגעה לעזה

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה בצהריים (שלישי) את כוחות חיל הים להשתלט על הספינה "דיגניטה-כראמה", העושה את דרכה לעזה כחלק מהמשט לרצועה. לוחמי שייטת 13 וספינות הטילים המלוות את היאכטה נערכים כעת להשתלטות על הספינה. מוקדם יותר נוצר קשר ראשוני ברשתות הקשר הימי בין ספינות חיל הים לספינה הצרפתית. אנשי חיל הים הודיעו לספינה כי מסלול הפלגתה מוביל לאזור הסגר הימי מול חופי עזה, והציגו למפליגים בספינה את האפשרויות החוקיות העומדות בפניהם להגעה לעזה דרך המעברים היבשתיים. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר מלווים את הספינה גם מהאוויר. בחיל הים נערכים לאפשרות השתלטות על הספינה אם הצוות לא יישמע להנחיות קציני חיל הים שהודיעו להם שקיימת אפשרות להגיע לעזה בדרך רגלית.

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי "הובהר לאנשי הצוות שקיימת אפשרות לכניסה דרך מעבר יבשתי. אם יבחרו לעגון במצרים יש אפשרות שייכנסו דרך מעבר ניצנה לישראל ולאחר מכן דרך מעבר ארז. הכל בהתאם לבדיקות ואישורים". בתוך כך, באתר הרשמי של פעילי הספינה הצרפתית נכתב הבוקר כי כל ערוצי התקשורת שעל הספינה נחסמו, ולטענת הפעילים - מדובר במיסוך אלקטרוני מכוון של צה"ל.

עוד על המשט לעזה:
יוון: אחת מספינות המשט חמקה ויצאה לכיוון עזה
פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: "תנו לצאת למשט"
י-ם על טענות פעילי המשט: "איננו ג'יימס בונד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל עוד המצור על עזה נמשך - ספינות ימשיכו להגיע", אמרו הפעילים. הספינה "דיגניטה-כראמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר יומיים של הפלגה, הספינה הצרפתית עגנה במהלך הלילה, ובשעה 06:00 בבוקר יצאה לדרכה והמשיכה להפליג לכיוון רצועת עזה. לדברי הגורמים, הספינה צפויה להגיע לחופי רצועת עזה בסביבות 12 בצהריים, אלא אם חיל הים הישראלי יתעמת איתה עוד לפני שתתקרב לעזה. "הפעילים נחושים להגיע לעזה", הוסיפו הגורמים.

בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם פעילי "משט החירות" נמסר כי הם אינם יכולים לצפות כיצד ישראל תפעל אם הספינה הצרפתית תמשיך להפליג לכיוון עזה, אך הם יכולים לומר שהפעילים על הספינה מתכוונים להגיע ליעד שלהם. "הספינה נושאת מסר של סולידריות מאזרחי העולם לתושבי עזה ולפלסטין כולם - מסר שישראל לעולם לא תוכל להשתיק", הוסיפו. "כל עוד המצור על עזה נמשך - ספינות ימשיכו להגיע".

מארגני המשט מסרו אתמול, כי הספינה מפליגה בקצב איטי "כדי לשמור על הדלק". עוד מסרו המארגנים, כי הימצאותה של הספינה בלב הים "מהווה מכה לממשלת ישראל שמעוניינת להמשיך את המצור הנפשע והבלתי-חוקי על רצועת עזה בכוח, תוך שהעולם ממשיך לשתוק". על הספינה נמצאים 17 פעילים ועיתונאים, ביניהם העיתונאית הישראלית עמירה הס, וצוות של רשת אל-ג'זירה.

בתחילה טענו פעילי הספינה כי יעדם הוא נמל אלכסנדריה שבמצרים, אך אחר מכן הודיעו כי פניה של הספינה מועדות לעזה. גורם צבאי בכיר אמר אתמול כי בצה"ל עוקבים אחר הספינה. "אנחנו עוקבים גם אחרי ה'ציוצים' שלהם ברשת האינטרנט, ומבינים שיש סיכוי שהם יבצעו פרובוקציה וינסו להגיע לחופי עזה. אנחנו נערכים לכל תרחיש".

לפניות לכתבים: ניר - nir_yah@walla.com, אמיר - amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully