וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסיוע לפלסטינים הכרחי ליציבות באזור

נציגים של ממשל אובמה העידו בפני הקונגרס, והגנו על ההחלטה להמשיך את הסיוע הכלכלי לרשות הפסלטינית. הם אמרו כי הסיוע הכרחי לבניית הכלכלה, ומבסס את הביטחון לשני הצדדים באזור

ארצות הברית הודיעה כי היא תומכת בהמשך הסיוע הכלכלי לפלסטינים, מתוך תפישה כי הוא תורם לשלום וליציבות במזרח התיכון.

נציגים ממחלקת המדינה שהעידו היום (שלישי) בפני ועדה של הקונגרס, הגנו על המשך הסיוע, ואמרו כי הוא מאפשר לבסס את מוסדות הממשלה הפלסטינית ואת כלכלתה. לדבריהם, המענקים הניתנים לרשות הפלסטינית הם הכרחיים, הן לביטחון תושביה והן לביטחונם של הישראלים.

גבעת הקפיטול. AP
חברי המפלגה הרפובליקאית לוחצים על אובמה להפסיק את הסיוע. גבעת הקפיטול/AP

גובה המענק לרשות הפלסטינית נאמד בכחצי מיליארד דולרים מדי שנה. עיקר הביקורת על הסיוע מגיע ממפלגה הרפובליקאית. נציגיה טוענים כי חמאס הוא ארגון טרור, וכי הנשיא ברק אובמה צריך להימנע מלהעביר כספים לפלסטינים, שעלולים להגיע לידיו.

בשבוע שעבר, הקונגרס קרא לנשיא אובמה לשקול לעצור את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית, אם לא תזנח את הפנייה לאו"ם להכיר במדינה עצמאית. כמו כן, דורשים בקונגרס לקצץ את הסיוע בשל הסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטינים.

בכיר במחלקת המדינה, ג'ייקוב וולס, אמר כי הממשל בוחן מקרוב את הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה, ורק לאחר מכן ישקלו בארצות הברית אם לעצור את הסיוע הכלכלי או לשנות את היקפו. בין הנימוקים שהעלו חברי הקונגרס היו טענות לפיהן "כל ממשלת אחדות פלסטינית חייבת להכיר באופן רשמי ופומבי בזכותה של ישראל להתקיים ולגנות את השימוש בטרור". עוד נכתב בהצעות שהגישו כי "על שני הצדדים להמשיך ולחתור לפתרון שתי המדינות, שיבטיח מדינה יהודית ודמוקרטית ומדינה דמוקרטית פלסטינית, אשר יחיו זו לצד זו, בביטחון, שלום והכרה הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully