וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לוחם קטוע רגליים נפל מרכבת הרים ונהרג

ג'יימס האקמר, שאיבד רגליו בפיצוץ מטען בעירק, רק רצה לשוב לנורמליות. אחרי 3 שנות שיקום, ביקר לראשונה עם משפחתו בלונה-פארק - ואיש לא מנע ממנו לעלות למתקן למרות שלא ניתן לאבטחו

רק לפני כארבעה חודשים השתחרר ג'יימס טי. האקמר מבית החולים השיקומי בו העביר יותר משלוש שנים מחייו, לאחר שנפצע ואיבד את שתי רגליו בעירק, שם שירת עם הצבא האמריקאי. ביום שישי האחרון, לראשונה מאז פציעתו, הלך האקמר בן ה-29 עם שתי בנותיו ומשפחתו המורחבת לפארק השעשועים הסמוך למקום מגוריו בצפון מדינת ניו יורק - אך הבילוי הסתיים בטרגדיה: האקמר הושלך אל מותו מרכבת ההרים, אחת הגדולות בארה"ב, שגובהה מגיע ליותר מ-63 מטרים ומהירותה מגיעה בשיאה לכ-110 קמ"ש.

צפו: רכבות ההרים הכי משוגעות בארה"ב

פארק השעשועים "דריאן פארק" מדינת ניו יורק, אחרי שנכה נהרג בו כשנפל מרכבת הרים, 8 ביולי 2011. AP Photo/David Duprey, AP
בעקבות האסון, נסגר המתקן עד להודעה חדשה/AP, AP Photo/David Duprey

לא ברור בשלב זה באיזה שלב של השימוש ברכבת אירע האסון. חקירתו רק החלה, אך כבר כעת מרחף ענן עבה של חשד לרשלנות מעל מפעילי פארק "דריאן לייק". לפי עדותו אחיינו של האקמר שעלה עמו למתקן, אף אחד מהעובדים לא חשב לעצור אותו, למרות שמנגנון האבטחה העיקרי של הקרון, המקבע את הנוסעים למקומותיהם, הוא מוט המצמיד את הרגליים למושב - מנגנון חסר ערך עבור אדם ללא רגליים.

ג'יימס האקמר, חייל אמריקאי קטוע רגליים שנהרג בנפילה מגלגל ענק. AP
איבד כל רגלו השמאלית ורוב רגלו הימנית בפיצוץ מטען צד מדרום לבגדד. ג'יימס האקמר/AP

"הדקה על המתקן - המאושרת ביותר שלו מאז הפציעה"

לפי תקנות הפארק המופיעות באתר האינטרנט שלו, העלייה לרכבת ההרים אסורה למי שגובהו נמוך מ-137 ס"מ - יותר מגובהו של האקמר הקיטע - וגם ל"אנשים עם פרופורציות-גוף מסוימות". לפחות לגבי שני מתקנים אחרים בפארק, אף נכתב במפורש כי הם אסורים לשימוש לקטועי רגליים. בעקבות האסון, נסגר המתקן עד להודעה חדשה.

פארק השעשועים "דריאן פארק" מדינת ניו יורק, אחרי שנכה נהרג בו כשנפל מרכבת הרים, 8 ביולי 2011. AP Photo/David Duprey, AP
לפי תקנות הפארק, העלייה לרכבת ההרים אסורה למי שגובהו נמוך מ-137 ס"מ/AP, AP Photo/David Duprey

בהנהלת הפארק מסרבים בשלב זה להתייחס לחקירה, כל עוד היא מתנהלת, והסכימו למסור רק כי "אנו שבורי לב בעקבות התאונה הטראגית, ותומכים באופן מלא במשפחה ובחקירה".

האקמר איבד כל רגלו השמאלית ורוב רגלו הימנית בפיצוץ מטען צד מדרום לבגדד ב-2008, בו כמעט ונהרג. בני משפחתו, שרבים מהם בילו יחד עמו ביום שישי וחזו באסון, מספרים כי היה נחוש במאמציו לשוב ולחיות חיים נורמליים. "הוא רצה לנסות את כל המתקנים בפארק", סיפרה ל"יו.אס.איי טודיי" אחותו, ג'ודי האקמר. "הדקה ההיא שהוא הספיק להיות על רכבת ההרים, זו כנראה הייתה הדקה שבה הוא הרגיש הכי מאושר ונורמלי בשלוש וחצי השנים האחרונות".

פארק השעשועים "דריאן פארק" מדינת ניו יורק, אחרי שנכה נהרג בו כשנפל מרכבת הרים, 8 ביולי 2011. AP Photo/David Duprey, AP
בהנהלת הפארק הסכימו למסור כי "אנו שבורי לב בעקבות התאונה הטראגית, ותומכים באופן מלא במשפחה ובחקירה"/AP, AP Photo/David Duprey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully